'LDz Cargo' pārvadāto akmeņogļu īpatsvars pusgadā sasniedz 35,8% no kopējā kravu apmēra

foto gorod.lv
foto gorod.lv

Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) meitasuzņēmuma "LDz Cargo", kas nodarbojas ar kravu pārvadāšanu pa dzelzceļu, pārvadāto akmeņogļu īpatsvars pirmajā pusgadā sasniedza 35,8% no kopējo pārvadāto kravu apmēra, pavēstīja LDz Sabiedrisko attiecību nodaļā.

2012.gada pirmajā pusgadā akmeņogles pārvadātas par 25% vairāk nekā pērn – 12 miljonu tonnu apmērā, informēja LDz.

Savukārt naftas produkti pārvadāti par 13,3% mazāk – 9,98 miljoni tonnu, un tas ir 29,6% no kopējā kravu pārvadājumu apmēra, pastāstīja LDz Sabiedrisko attiecību nodaļā. "Pārvadājumu apmērus šajās kravu grupās joprojām nosaka pagājušajā gadā Japānā notikušās katastrofas, jo saglabājas liels pieprasījumus pēc fosilajiem energoresursiem," paskaidroja LDz pārstāvji.

Pēc LDz sniegtās informācijas, pārvadāto ķīmisko kravu apmērs šajā pusgadā ir pieaudzis 2,6 reizes, un pārvadāti 3,2 miljoni tonnu, bet minerālmēslu pārvadājuma apmēri samazinājušies par 17,9%, un šā gada pirmajos sešos mēnešos pārvadāti 2,06 miljoni tonnu minerālmēslu.

Uzņēmumā arī uzsvēra, ka 3,2 reizes pieaudzis pārvadāto graudu un miltu produktu kravu apmērs, 2012.gadā sasniedzot vienu miljonu tonnu. Viena miljona tonnu apmērā šogad pārvadāti arī melnie metāli, kokmateriālu apmērs pusgadā sasniedza 416 tūkstošus tonnu, savukārt minerālvielas pārvadātas 413 tūkstošu tonnu apmērā.

LDz Sabiedrisko attiecību nodaļā minēja, ka izaugsme novērojama arī konteinerpārvadājumu apmēros – salīdzinot ar pagājušā gada pirmo pusgadu, to apmērs palielinājies par 7,3% un sasniedza 56 382 TEU konteineru vienības. "Pieaugumu konteineru pārvadājumu tirgū lielā mērā nosaka augstais pieprasījums Centrālāzijas valstīs, ko ietekmē augošā Kazahstānas un Uzbekistānas ekonomika, kā arī nemilitāro kravu pārvadājumi uz Afganistānu. No ASV uz Afganistānu caur Latviju nosūtīto kravu apmērs pusgadā veidoja 1897 TEU konteineru vienības jeb par 25,7 procentiem mazāk nekā pērn," norādīja LDZ pārstāvji.

Saskaņā ar sniegto informāciju pašlaik Latvijas dzelzceļā kursē trīs konteinervilcieni. Vilciens "Zubr" pārvadā eksporta un importa kravas uz un no Baltkrievijas, bet no šā gada februāra šis vilciens caur Latviju kursē jau līdz Igaunijai. Konteinervilciena "Baltika-Tranzīts" galamērķis ir Kazahstāna un citas Centrālāzijas valstis, savukārt 2010.gadā izveidotā konteinervilciena "Rīgas Ekspresis" galamērķis ir Maskava, un šā gada sešos mēnešos ar to pārvadātas 1344 TEU konteineru vienības, kas ir par 782 TEU konteineru vienībām vairāk nekā pērn.

Jau vēstīts, ka "LDz Cargo" šogad pirmajos sešos mēnešos pārvadāja kopumā 33,708 miljonus tonnu kravu, kas ir par 12,8% vairāk nekā 2011.gada attiecīgajā laika periodā.

2011.gadā kopumā "Ldz Cargo" pārvadāja 59,385 miljonus tonnu kravu, kas ir par 20,8% vairāk nekā 2010.gadā.

"LDz Cargo" ir lielākais dzelzceļa kravu pārvadātājs Baltijas valstīs un piektais lielākais Eiropas Savienībā. LDz, kas pieder valstij, ir vienīgais "LDz Cargo" īpašnieks. "LDz Cargo" tika izveidots dzelzceļa kompānijas reorganizācijā un atbild par kravu pārvadājumiem.


Написать комментарий