Šogad "VEHO" klientiem piegādājis 196 vieglos automobiļus un 52 komerctransporta vienības, kas ir par 16,3% vairāk nekā analoģiskā periodā pērn. Vieglo auto segmentā populārākie "Citroen" modeļi Latvijā šobrīd ir "Berlingo", "C4" un "DS5".

"Latvijas vieglo automobiļu tirgus nozarē šogad novērojam salīdzinoši nelielu izaugsmi (+6%) ar paredzamu tendenci šī auto tirgus segmenta apjomiem izlīdzināties vai pat samazināties turpmākajos rudens mēnešos pret pērnā gada apjomiem šajā periodā," komentē Dūda, tam par galveno iemeslu minot vispārējās bažas par ekonomisko situāciju Eiropā.

"Vieglā komerctransporta segments šāgada astoņos mēnešos ir strauji pieaudzis (+64%), kas savukārt skaidrojams ar to, ka jaunu auto pircēji (galvenokārt uzņēmumi) ir novērtējuši vairāku ražotāju piedāvātos komercauto klasē reģistrējamus automobiļu modeļus ar sēdvietām pasažieriem, kas ļauj būtiski ietaupīt uz ekspluatācijas izmaksu rēķina, salīdzinot ar šo pašu modeļu pasažieru klasē reģistrētiem auto," norāda Dūda.

"Kopumā vieglo un vieglā komerctransporta jaunu automobiļu tirgus tendences Latvijā tuvākajiem sešiem mēnešiem vērtējam ļoti piesardzīgi – bez izaugsmes prognozēm," prognozē Dūda, tam par galvenajiem iemesliem minot patērētāju sentimenta samazināšanos gan Latvijā, gan Eiropā kopumā, kā arī jaunu automobiļu tirgus samazināšanos Eiropā, kas savukārt var negatīvi ietekmēt Latvijas jauno automobiļu tirgus datus (ne patieso tirgu) uz tā jauno automobiļu apjoma rēķina, kas tiek eksportētas uzreiz pēc to reģistrācijas Latvijā. Dūda uzskata, ka Latvijas jauno auto tirgus stabilizācija ar nelielu izaugsmi atsāksies nākamā gada otrajā pusē.