Tikai aptuveni piektdaļa automašīnu pircēju ņem vērā ekoloģisko aspektu

foto: hqoboi.com
foto: hqoboi.com

Iegādājoties jaunu auto, tikai 18% pircēju izvēli ietekmē ekoloģiskais aspekts - CO2 izmešu līmenis, liecina SEB bankas veiktā aptaujā, ziņo Nozare.lv.

Kā aptaujas rezultātu prezentācijā atzina bankas līzinga vadītāja Nellija Kočanova, šis rādītājs esot zems, zinot, kādas mašīnas patlaban ir pieejamas tirgū, un tas nekorelē ar tendencēm, kādas patlaban ir vērojamas tirgū. 80% norādījuši, ka galvenais arguments, kas ietekmē auto izvēli, ir ekonomija.

SEB bankas aptauja arī apliecina, ka viszaļāk domājošie ir velosipēdisti, jo uz jautājumu, kāda ir attieksme pret ekoloģisku autovadīšanu un dzīvošanu videi draudzīgi, 50% velobraucēju to atbalstījuši. Zaļo domāšanu atbalstījuši attiecīgi 29,2% kājāmgājēju un 26,3% autobraucēju.

Šogad desmit mēnešos vispieprasītākie bijuši apvidus klases auto - iegādāti 2372 spēkrati, un tikai otrajā vietā ir ierindojušies videi draudzīgākie kompaktklases auto - iegādāti 2075 spēkrati. Kočanova gan atzīst, ka ekoauto popularitāte Latvijā pieaug, jo, salīdzinot ar 2011.gadu, šī gada prognozes rāda, ka būs iegādāti gandrīz uz pusi vairāk šādu auto - ap 5000. Pircējos valdot nepamatots mīts, ka ekoloģiskās automašīnas ir dārgākas. Piemēram, "VW Passat" ekoautomašīna pat esot nedaudz lētākā nekā tās pašas markas videi nedraudzīgāks auto ar automātisko kārbu Turklāt ekoauto arī esot ekonomiskāks, jo tam ir mazāks degvielas patēriņš.

Kočanova secina, ka sabiedrība kopumā nav informēta par aspektiem, kas skar vides jautājumus.


Написать комментарий