Partiju priekšvēlēšanu avīzēm naudu nežēlo – to izmaksu griesti nav noteikti 1

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Tuvojoties Eiropas Parlamenta (EP) vēlēšanām, iedzīvotāju pasta kastītēs pieaug saņemto sūtījumu skaits, un var paredzēt, ka pirms oktobrī gaidāmajām Saeimas vēlēšanām tie pienāks vēl lielākā apjomā.

Līdzās dažādiem reklāmas materiāliem cilvēki saņem arī partiju izplatītās avīzes. Vieni tās izmet, pat neatvēruši, bet citi arī ieskatās. To, ka politiskie spēki kampaņā izmanto arī šo iespēju, var skaidrot ar partiju avīžu tēriņu atstāšanu ārpus priekšvēlēšanu periodā atļauto izdevumu griestiem. Tiesa, avīžu izplatīšanas izdevumi tiek uzskaitīti, trešdien vēsta laikraksts Diena.

Providus pētniece Iveta Kažoka, kurai uz pašvaldību vēlēšanu pieredzes bāzes Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija nesen bija lūgusi sniegt vērtējumu par priekšvēlēšanu aģitācijas un partiju finansēšanas likumu darbību, atzina, ka partijas izdod savas avīzes par lielām summām. Tas rada spiedienu politiskajiem spēkiem meklēt finansējumu. Arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) nodaļas vadītāja Inga Jaunskunga uzskata, ka ir jāpārdomā, vai bija pareizi uz avīžu izdošanu neattiecināt ierobežojumus. Latvijas Raidorganizāciju asociācijas izpilddirektore Gunta Līdaka pat pieļāva, ka ir notikusi mediju tirgus pārdale, jo politiskie spēki vairs nav ieinteresēti izvietot reklāmu citos medijos, bet izplata savas avīzes un izmanto internetu, jo tos neskar tēriņu ierobežojumi.

Kad Saeima nolēma noteikt aizliegumu partijām mēnesi pirms vēlēšanām izvietot reklāmu televīzijā, tā atstāja iespēju uzrunāt vēlētājus savās avīzēs. Avīžu izplatīšanu vispamanāmāk praktizē jaundibinātā partija Latvijas attīstībai, avīze krievu valodā ir Latvijas Krievu savienības saraksta līderei Tatjanai Ždanokai, mazāk šīs iespējas izmanto citas partijas. Zaļo un Zemnieku savienība reklāmu parasti izvietojusi dienas laikrakstos, taču tagad tās jaunākajā 12 lappušu biezajā reklāmas avīzē īpaši izcelta deputāta kandidāte Iveta Grigule, kura EP vēlēšanās startē ar trešo kārtas numuru.

Edgars Jaunups, kurš uzņēmies atbildību par partijas Latvijas attīstībai laikraksta izdošanu, Dienai uzsvēra, ka visu nosaka piedāvātā produkta saturs. Ja partija spēs to pasniegt tā, lai ieinteresētu lasītāju, tad mērķis būs sasniegts. Avīze tiek izplatīta 300 000 eksemplāru. Vienotībai būs viena avīze pirms EP vēlēšanām, lai sniegtu vēlētājiem nepieciešamo informāciju par partijas kandidātiem un piedāvājumu, informēja Vienotības ģenerālsekretārs Artis Kampars. Viņš vairāk sliecas domāt, ka atdeve no šiem izdevumiem nav liela un daļa vēlētāju tomēr uztver šos materiālus kā apgrūtinošu reklāmu jeb "mēstuli".


Написать комментарий

http://unity.lv/ru/news/1131983/