Google reklāmas stratēģijas izvēle

Izveidot un palaist reklāmu bez stratēģijas nav neiespējami, bet tas atgādina medības tumsā – ja palaimējas, var trāpīt mērķī, bet par efektīvu resursu izlietojumu to grūti nosaukt. Kad runa ir par interneta mārketingu, Google sniedz pasaulē plašāko medību lauku, kurā dodoties, jāzina, kas ir tavs mērķis un ar kādiem ieročiem tajā var precīzi trāpīt. Bez rūpīgi izstrādātas stratēģijas tava reklāma Google plašumos vienkārši pazudīs, iztērējot gan tavu laiku, gan naudu.

Sāksim ar četriem galvenajiem Google reklamas kampaņu veidiem: meklēšanas tīkla, pirkumu, reklāmas tīkla un video kampaņām – nav viens tāds kampaņas veids, kurš būtu labāks par citu, jo katrs no tiem var strādāt tava biznesa labā, ja tiek izmantots pareizajā veidā un laikā.

Analītikas eksperts Avinašs Kaušiks potenciālos klientus ir iedalījis trīs lēmuma pieņemšanas stadijās, kuras var pielietot tam, lai izvēlētos efektīvāko Google Ads reklāmas stratēģiju.

1.Redzi – cilvēks nav lietas kursā par problēmu un tavu risinājumu.

2.Domā – cilvēks ir lietas kursā par problēmu un pašlaik salīdzina iespējamos risinājumus.

3.Dari – cilvēks aktīvi meklē pirkuma veikšanas iespējas.

Dari stadijā cilvēks zina, ka viņam kaut kas nepieciešams un viņš pat veicis virspusēju izpēti, bet viņam vēl nav skaidrs, kuru preču vai pakalpojumu sniedzēju izvēlēties. Šajā stadijā reklāmdevēja mērķis ir jaunu pirkumu ģenerēšana, tāpēc viņš savas reklāmas vēstījumā drīkst būt ļoti tiešs. Potenciālais klients zina, ko viņš vēlas, bet tev viņš jāpārliecina, kāpēc to iegādāties tieši no tevis. (Pārliecināt var ar cenu, produktu, mājaslapas uzticamību, sūtīšanas izmaksām, piegādes laiku un apmaksas iespējām.)

Šajā stadijā ieteicams izmantot šādas Google Ads kampaņas:

Kampaņas meklēšanas tīklā: zīmola kampaņas, kas koncentrējas uz tava uzņēmuma nosaukumu – tās parasti ir lētas un ienesīgas; konkurentu zīmolu kampaņas, kurās par mērķauditoriju tiek izvēlēti cilvēki, kas interesējas par konkurentu piedāvājumu – tās ne vienmēr strādā, bet garantēti var nokaitināt tavus konkurentus; produkta zīmola kampaņas, kuras labi strādā, ja tavs uzņēmums pārdod citu zīmolu produkciju, bet jārēķinās, ka šajās kampaņās starp reklāmdevējiem ir sīva konkurence; atkārtotā mārketinga sarakstu kampaņas, kuras ļauj uzrunāt klientus, kas jau reiz izrādījuši interesi par tava uzņēmuma piedāvājumu.

Pirkumu kampaņas: Zīmola pirkumu kampaņas būs efektīvas, ja tev pieder labi atpazīstams zīmols, bet produktu zīmolu kampaņas būs tev piemērotākas, ja tavs uzņēmums pārdod citu ražotāju preces.

Reklāmas tīkla kampaņas: Remārketinga jeb atkārtotā mārketinga reklāmas koncentrējas uz cilvēkiem, kas jau reiz paviesojušies tava uzņēmuma mājaslapā. Šajā gadījumā tu vari izmantot statisku baneri vai arī dinamisko remārketingu, kad potenciālajam klientam tiek rādīts baneris ar precēm, kuras viņš mājaslapā agrāk aplūkojis. Šīs reklāmas precīzi atbilst potenciālā klienta interesēm, tāpēc parasti nodrošina ļoti iepriecinošus rezultātus.

Turpināsim ar “Domā” stadiju, kurā potenciālais klients ir par soli tālāk no pirkuma veikšanas. Šajā posmā ir runa par cilvēkiem, kuriem ir problēma vai kuri kaut ko vēlas iegādāties, bet īsti vēl nav tikuši skaidrībā par iespējamo risinājumu/izvēli. Reklāmdevēja mērķis šajā posmā ir izveidot saikni ar potenciālo klientu (panākt, lai viņš pierakstās jaunumu saņemšanai vai apskata mājaslapu utt.), lai radītu labvēlīgu augsni tam, ka nākotnē šis cilvēks kļūs par klientu, kurš veiks pirkumu. Šajā stadijā konversijas rādītāji ir zemi, bet MPI (maksa par ieguvumu) augsta. Tavs mērķis šajā posmā ir panākt to, lai tavs uzņēmums nonāk potenciālā klienta iespējamo izvēļu sarakstā, kas tev nodrošinās vairāk konversiju nākotnē.

Šajā stadijā ieteicams izmantot šādas Google Ads kampaņas:

Kampaņas meklēšanas tīklā: Šajā posmā meklēšanas kampaņu mērķauditorija ir cilvēki, kas izrāda vieglu interesi pirkuma veikšanā, un meklē kategorijas, problēmu risinājumus vai frāzes, kas raksturo problēmu. Svarīgi, lai šajā posmā reklāmdevēja kampaņas atbilstu solītajam – ja reklāmas tekstā solīta lielākā izvēle, tad, atverot mērķlapu, solītās preču kategorijas klāstam jābūt patiešām plašam.

Pirkumu kampaņas: Bez-zīmola pirkumu kampaņas šajā posmā iespējams kontrolēt atslēgvārdu līmenī, kas ļauj izvēlēties sev tīkamu potenciālo apmeklētāju plūsmu, nepārmaksājot par to.

Reklāmas tīkla kampaņas: Šajā posmā reklāmas tīkla kampaņas reklāmdevējiem piedāvā vairākas opcijas ideālās mērķauditorijas sasniegšanai – pēc Google Ads kritērijiem: atrašanās vietas, interesēm, tēmas, demogrāfiskās informācijas utt.; pēc līdzīgām auditorijām, kas ļauj sasniegt potenciālos klientus ar līdzīgām iezīmēm; pēc klientu atbilstības, kas ļauj augšuplādēt e-pasta adrešu sarakstus, lai uzrunātu potenciālos klientus, kas jau ir pazīstami ar tava uzņēmuma piedāvājumu.

YouTube kampaņas: Izmantojot šīs kampaņas, svarīgi radīt reklāmu, kuras dēļ būtu vērts paņemt pauzi no tā, ko potenciālais klients iepriekš skatījies. YouTube reklāmas prasa lielu radošumu un tām potenciālais klients jāvirza tava uzņēmuma virzienā, nevis agresīvi viņam jāpārdod tavs piedāvājums.

Noslēgsim ar “Redzi” stadiju, kurā potenciālais klients ir vairākus soļus no pirkuma veikšanas un, iespējams, pat nemaz nedomā par to, ka varētu kaut ko iegādāties. Šajā posmā reklāmdevēju spēles laukums ir visplašākais un konkurence vislielākā. “Redzi” posmā galvenais mērķis ir uzņēmuma atpazīstamības veicināšana, tāpēc reklāmdevējam vajadzētu radošā veidā iepazīstināt ar sevi un izveidot saikni ar cilvēkiem. Tad, kad potenciālais klients būs nonācis līdz posmam, kurā apsvērs iegādāties preces vai pakalpojumus, kurus piedāvā arī tavs uzņēmums, viņa acīs tu jau būsi kļuvis par atpazīstamu spēlētāju tirgū. (Wordstream dati liecina, ka tad, ja potenciālais klients, ieraugot reklāmu, atpazīst uzņēmumu vai zīmolu, pastāv 2-3 reizes lielāka iespējamība, ka viņš uz reklāmas uzklikšķinās, nekā tad, ja uzņēmums vai zīmols iepriekš nebūs redzēts.) Tas nozīmē, ka investīcijas, ko tu ieguldi zīmola atpazīstamībā šodien, rezultēsies ar augstāku vidējo klikšķu skaitu (VKS) pēc pāris mēnešiem vai gada. Uzņēmuma koncentrēšanās uz “Redzi” stadijas potenciālajiem klientiem nozīmē domāšanu ilgtermiņā.

Šajā stadijā ieteicams izmantot šādas Google Ads kampaņas:

Reklāmas tīkla kampaņas: Šajā posmā daudzi, kas redzēs tava uzņēmuma baneri Google reklāmas tīklā, uz tā nemaz neuzklikšķinās, bet klikšķi šoreiz nav pats svarīgākais, jo, redzot reklāmu, potenciālā klienta acīs tavs uzņēmums laika gaitā kļūs arvien atpazīstamāks un uzticamāks.

YouTube kampaņas: Cilvēki lielākoties lieto YouTube, lai labi pavadītu laiku, tāpēc efektīvākais veids, kā uzrunāt potenciālos klientus šajā platformā, ir humors un lietas, kas tavu uzņēmumu padara neparastu un atšķirīgu. Garlaicīgas vai pārlieku stīvas reklāmas te nederēs.

Aplūkojot šos trīs posmus, vajadzētu būt skaidrībai, pie kura no tiem tev vēl jāpiestrādā. Daudzi reklāmdevēji noteikti izvēlēsies koncentrēties uz “Dari” stadiju, jo tā ļauj gūt ātrus rezultātus, bet noteikti nevajadzētu pamest novārtā arī “Redzi” un “Domā” posmus, jo tie padarīs tavu uzņēmumu spēcīgāku ilgtermiņā un būvēs kārtīgus pamatus, lai tava darbība “Dari” stadijā būtu vēl jaudīgāka un reklāmguvumiem bagātāka.

Veiksmīgas Google Ads reklamas(links uz https://jkonsult.lv/reklama-google/) stratēģijas izstrādes pamatpunkti:

1.Sāc ar budžetu: Ja budžets ir liels, vari vienlaicīgi izveidot vairākas kampaņas dažādās platformās, bet, ja budžets ir neliels, vajadzētu pieturēties pie vienas kampaņas Google meklēšanas tīklā. Lai varētu izplānot reālistisku reklāmas budžetu, vari likt lietā vienkāršotu formulu: vienas konversijas cena = atslēgvārda MPK (maksa par klikšķi) * klikšķu skaits, kas nepieciešams vienas konversijas sasniegšanai (tas tiek noteikts, balstoties uz konkrētās nozares vidējo reklāmguvumu līmeni). Piemēram, ja reklāmas atslēgvārda MPK ir 1.00$, bet konversijas sasniegšanai nepieciešami vidēji 10 klikšķi uz reklāmas, tad tas nozīmē, ka vienas konversijas cena būs 10.00$. Ja mēnesī vēlies sasniegt 100 konversijas, tad būs nepieciešams 1000.00$ liels budžets. Te gan jāņem vērā, ka dažādās nozarēs MPK un vidējais reklāmguvumu līmenis procentos atšķiras.

2.Izvēlies kampaņas veidu savai reklāmai: Augstāk jau stāstījām par 3 dažādām potenciālo klientu stadijām un kampaņu veidiem, kurus pielietot atbilstoši mērķim un posmam, kurā vēlies potenciālo klientu uzrunāt.

3.Veic atslēgvārdu izpēti: Google Ads reklāmu pamatā ir atslēgvārdi – tie noteiks gan to, cik labi strādās tava reklāma, gan to, cik liela būs MPK (maksa par klikšķi). Neveicot rūpīgu savas nozares atslēgvārdu izpēti, tu riskē ne tikai neefektīvi iztērēt reklāmas budžetu, bet arī palaist garām iespēju uzrunāt kādu sev svarīgu mērķauditorijas daļu.

4.Radi koncentrētas reklāmu kopas: Ja reklāmas budžets ir liels, tad vari izveidot vairākas reklāmu kopas, bet, ja budžets ir neliels, tad labākais variants būs pāris koncentrētas reklāmu kopas ar rūpīgi atsijātiem atslēgvārdiem. Koncentrētās reklāmu kopas palīdzēs uzlabot gan kvalitātes rādītāju, gan konversijas rādītājus.

5.Izstrādā uz nolūku balstītas reklāmas un to mērķlapas: Labā Google reklāmā visam jābūt saskaņotam – izmantotajiem atslēgvārdiem, reklāmas tekstam un mērķlapai. Piemēram, ja izmantota atslēgvārdu frāze “ādas apavi” un reklāmas teksts ir “Plašākais ādas apavu piedāvājums Latvijā!”, tad mērķlapai jāved uz ādas apavu nodaļu interneta veikalā. (Un vēlams, lai piedāvājums atbilstu solītajam, jo, ja veikalā būs tikai 10 ādas apavu pāri, potenciālais klients būs vīlies.)

6.Izvēlies pareizo likmju noteikšanas stratēģiju: Atkarībā no savas kampaņas mērķa, jāizvēlas tam atbilstošākā cenu noteikšanas stratēģija – peļņas palielināšanai vislabāk darbosies “mērķa RTA” un “reklāmguvumu vērtības maksimāla palielināšana” metodes; pārdošanas apjoma palielināšanai vislabāk derēs “mērķa MPI” un “reklāmguvumu vērtības maksimāla palielināšana” metodes; tīmekļa vietnes apmeklētāju skaita palielināšanai vislabāk derēs “klikšķu skaita maksimāla palielināšana” metode; atpazīstamības palielināšanai un nostiprināšanai vislabāk derēs “mērķa seansu daļa” metode.

Ceram, ka šis rīcības plāns tev palīdzēja labāk saprast Google Ads reklāmu darbību un stratēģijas plānošanu atbilstoši mērķim! Mēs labprāt palīdzēsim, ja tev radās jautājumi: www.jkonsult.lv

Avoti: AdEspresso; Store Growers; Google Support; Wordstream

👍 Закажите рекламу на сайте Gorod.lv

Написать комментарий