R. Latiša: Skolēni ar valodas un lasīšanas traucējumiem ir katrā skolā

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Latvijā 2 līdz 3% bērniem varētu būt lasīšanas traucējumi, ir pārliecināta Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijas (RPIVA) Izglītības un sociālās psiholoģijas katedras lektore Anda Kauliņa, kura padziļināti pētījusi šo problēmu sava promocijas darba ietvaros.

Par to, ka lasīšana un rakstīšana ir divas svarīgākās pamatprasmes, kas bērnam jāapgūst jau skolā, portālam Gorod.lv stāsta izglītības atbalsta centra vadītāja Raisa Latiša. „Daugavpilī speciāls pētījums par bērnu lasīšanas problēmām netika veikts, bet pedagoģiski medicīnisko komisiju iziet pietiekami liels skaits bērnu, kuriem tiek konstatētas dažādas logopēdiskas problēmas, bet šo bērnu intelekta līmenis ir normā” – stāsta Raisa Latiša.

Kā arī  pēc R. Latišas vārdiem, skolēni ar valodas traucējumiem un lasīšanas traucējumiem ir katrā skolā. Ir jāpasvītro, ka katrā pilsētas skolā kā arī katrā Daugavpils apkaimes skolā, skolēniem tiek piedāvāta profesionāla logopēda palīdzība. Pie tam Daugavpilī darbojas viena no retajām Latvijas Logopēdiskām skolām, kurā mācās 220 skolēni no pirmās līdz devītajai klasei – kā krievu tā arī latviešu plūsmā. Svarīgi ir tas, ka šī problēma nav palikusi bez valdības uzmanības – pastāv valsts atbalsta programma par lasīšanas iemaņu attīstību, kas liecina par to, ka problēma tiek risināta, stāsta R. Latiša.

R. Latiša atzīmēja visu šīs lasīšanas problēmas nopietnību, kas var novest arī pie rakstīšanas problēmām, kas turpmākajā procesā var radīt arī ilgāku informācijas apguvi dažādos mācību priekšmetos, kas savukārt, nes vairākas sociāla plāna problēmas. Šāda veida problēmas nepieciešams risināt ar profesionālu logopēdu palīdzību, kā arī ar skolas pedagogu palīdzību, kas varētu izmantot dažādus metodiskos mācību paņēmienus un piedāvātu skolēniem ar tādām problēmām nedaudz vairāk laika uzdevumu izpildīšanai.

Bērnam ir vajadzīga ne tikai profesionāļu palīdzība, bet arī ģimenes atbalsts, atzīmēja Latiša. Jo agrāk vecāki vērsīsies pēc palīdzības, jo vairāk atbalstīs bērnu šajā situācijā, jo efektīvāks būs profesionāļu ieguldītais darbs.


Написать комментарий