Jeep Grand Cherokee: auto kovbojam no Marlboro reklāmas?

foto: Autodroms.lv
foto: Autodroms.lv

Ir tādi apvidus automobiļi, kuri ir laimīgi uz brīdi izrakties no purva, lai atvilktu elpu. Ir arī tādi, kas naktīs redz sapņus par īstu meža stigu, vai vismaz par zaļu pļavu.

No šāda viedokļa vērtējot, pirmā kategorija ir sastopama daudz retāk un daudz mazākā tirāžā. Lielākoties apvidus automobilis atkarībā no zīmola kalpo labklājības demonstrējumam. Retais no tiem nobrauc no asfalta seguma. Un, ja tomēr nobrauc, tad ar diviem riteņiem puķu dobē lielveikala stāvvietā, lai pēc iespējas tuvāks ceļš mērojams līdz veikala ieejai.
Jaunais Jeep Grand Cherokee, kurš patiesībā nemaz vairs nav tik jauns, raisa divējādas izjūtas. Viena smadzeņu puslode atceras sarkanas klintis, skarbu kovboja seju, laso pār plecu un kūpošu cigareti lūpu kaktiņā. Nekādu kompromisu. Nekādas alternatīvas. Tikai visgrūtākis ceļš un tikai īstam vecim.
Otra puslode redz gluži jaunu Hugo Boss pašrocīgi šūdinātu uzvalku, lakādas kurpes un ar šampūnu izmazgātu biroja kompleksa stāvlaukumu VIP transportam.
Ne mirkli negribētos šaubīties, ka spīdīgi lakotais auto ar LED spuldzītēm priekšā un pakaļā varētu līdz acīm iepērties meslu bedrē un pašu spēkiem no turienes arī izkārpīties. Tas varētu šķērsot upes grīvu un izdzīt špūres cauri aizputinātam arumam. Droši vien, ka varētu, bet māc bažas, ka pilnībā par to tā arī nepārliecināsimies, jo neviens nesaņems dūšu to izmēģināt. Šajā brīdī kovbojs pazūd ar visu laso un paliek lakādas kurpēm un Damaskas zīda zeķēm.
Pie mums Jeep Grand Cherokee droši ierindojams lielo apvidnieku klasē, lai gan etniskajā dzimtenē Amerikā tas skaitās vidēja izmēra SUV. No pirmā acumirkļa pat grūti iedomāties, ko ražotāji vēl varētu mēģināt iedabūt šajā automobilī. Principā, atšķirībā no komplektācijas ir vai nu pilnīgi viss, vai gandrīz viss. Komforta pakojumam ir četras versijas - Laredo, Limited, Overland un Summit. Dabā pastāv arī SRT ar 6,4 litru V8 ērģelēm, bet atgriezīsimies pie veselā saprāta un turpināsim stāstu par parastam mirstīgajam domātiem auto.
Ja nu tomēr tikām līdz ērģelēm, tad mūsu testa automobiļa gadījumā tās ir 3 litru dīzeļērģeles. Gribētos domāt, ka Latvijā ar to arī būs gana, lai gan vēl var dabūt 3,6 un 5,8 litru benzīnniekus. Arī zirgspēkiem mērīties ir naivi, jo pat dīzelim tie ir veseli 250.
Ražotājiem labais tonis nosaka, ka savu izstrādājumu salīdzināt ar konkurentiem nav korekti. Savukārt mums tieši tas ir viskorektākais, ko varam izdarīt, tāpēc darām zināmu, ka kaut kas no tā cigarešu vīriņa tomēr saglabājies ir. Protams, tas sen vairs nav ar cirvi tēstais priekšējais panelis, garās metāliskās transmisijas sviras un  degvīna glāzes dibena lieluma mērinstrumentu ripas. Viss ir laikmetam atbilstoši, moderni, ērti un pārskatāmi. Ar pirkstu bakstāmi ekrāni un daudzas citas mūsdienīgas lietas. Taču, atšķirībā no lielākā vairuma konkurentu, šeit jūtams kompromiss starp sievišķīgiem apaļumiem un vīriešu vēdera muskuļu kvadrātiņiem. Jasaka, ka citi šajā virzienā parasti grimst galējībās – vai nu bobiks, vai limuzīns.
Kaut kā pie mums tā iegājies, ka lielus apvidniekus izvēlas mazas kundzītes un jaunkundzītes. Ņemot vērā, ka pat sperot plašu kovboja soli, nav iespējams iekāpt un izkāpt nesasmērējot bikses, kundzītēm un jaunkundzītēm varētu klāties diezgan amizanti. Tas gan līdz šim nav bijis šķērslis, bet tomēr… Jeep konstruktori, šķiet, bieži viesojas Latvijā in labi pārzina mūsu auto izvēles specifiku. Grand Cherokee ir ticis pie papildus elektronikas devas. Tā piemēram, lai iedabūtu šauros svārkos tērptu radījumu iespaidīgā izmēra visurgājējā, ar vieglu pirksta pieskārienu to, gluži kā cirka zīloni, var pierunāt nolaisties no saviem augstumiem (23 cm) teju vai kartinga līmenī (18 cm). Starp citu, elektronika arī pati spēj pieņemt lēmumu, automobiļa klīrensu regulējot atkarībā no ātruma un ceļa seguma. Augstākais klīrensa punktrs ir 28 centimetri – kā radīts puķu dobes apmalei.
Pavadot divas dienas jaunajā Jeep Grand Cherokee, bez viltus un maldiem pie vesela saprāta esot, gribas apgalvot, ka Jeep ir ne tikai vienīgais transporta līdzeklis, kuru būtu morālas tiesības dēvēt par “džipu”, bet arī vienīgais no sev līdzīgajiem, kurš patiešām liek visiem tiem, kas mazās vajadzības nokārto stāvus, izskatīties pie šī auto stūres pietiekami respektabli. Citiem vārdiem sakot, pat smalkās lakādas kurpes neliks aizdomāties par Eirovīzijas uzvarētāju.
Lielākoties arī mūsu testa brauciena ceļi un neceļi veda pa asfaltu. Un jāsaka – veda labi. Parasti, ja auto kaut nedaudz atgādina apvidnieku, tā komforta zona beidzas pie ātruma 120 km/h. Jeep Grand Cherokee droši varētu forsēt pat Vācijas autostrādes, jo stūres reakcija ir precīza un dinamiska. Patiesībā uz jaunā Kokneses ceļa pat aizmirsti, ka tas nav premium lielās klases sedans. Protams, arī trīs litru dīzelis kaunā neatstās, lai gan degvielas patēriņš divās dienās tā arī nepārkāpa 8 litriem uz simts nobrauktiem kilometriem. Un tas režīmā 50 : 50 (pilsēta/nepilsēta).
Arī cenas ziņā drīzāk patīkams pārsteigums, kā rūgta vilšanās – mūsu testa versija ar 3.0 CRD dzinēju un Summit komforta pakotni maksāja 58 314 eiro. Un tas pie aprēķina, ka no papildopciju saraksta grūti vēl kaut ko piemeklēt.

Jeep Grand Cherokee skaitļos

Dzinējs    2987 cm3, V6
Jauda    250 ZS pie 4000 rpm
Degvielas bāka    93,5 litri
0-100 km/h    8,2 sekundes
Maksimālais ātrums    202 km/h
Vidējais patēriņš    7,5 l/100 km
Transmisija    8 pakāpju automāts
Garums/platums/augstums    4875/1943/1792 mm
Riteņu bāze    2915 mm
Pašmasa    2403 – 2522 kg
Standarta riepas    265/50 R20
Bagāžnieks    782


Написать комментарий