Mitsubishi atklāj 612 ZS elektroauto Paikspīkas sacensībām

foto: Mitsubishi
foto: Mitsubishi

Līdz leģendārajām Pikes Peak kalnābraukšanas sacensībām ir atlicis mazāk nekā mēnesis un tas nozīmē, ka aizvien biežāk pasaules medijos izskanēs ziņas par dalībnieku gatavošanos tām.

Misubishi gluži tāpat kā iepriekšējos gadus arī šoreiz visas likmes liek uz elektromobiļiem un uz starta stāsies ar sacīkšu bolīdu MiEV Evolution III. Auto aizvadītā gadā ir pilnveidots un, salīdzinot ar iepriekš izmantotajiem spēkratiem, ir krietni vien jaudīgāks un attiecīgi ar labām izredzēm no troņa gāzt pašreizējo ātrākā elektroauto (E-Runner Pikes Peak Special) vadītāju, japāņu autosportistu un kādreizējo Suzuki pasaules rallija čempionāta komandas vadītāju Nobuhiro «Monstru» Tadžimu.

MiEV Evolution III ir veseli četri elektromotori, pa diviem uz katras ass, kas kopā attīsta 450 kilovatus jeb 612 zirgspēkus. Salīdzinājumam – 2013.gadā Mitsubishi startēja ar 543 zirgspēku elektroauto, bet 2012.gadā ar automobili, kura elektromotoru jauda bija 325 ZS, raksta Motor.ru.

Bez augstākas veiktspējas Mitsubishi elektriskais prototips ir ieguvis vieglāku cauruļu šasiju, kurā izmantoti jauni materiāli, citus aerodinamikas elementus, kas palielina piespiedējspēkus, kā arī pilnveidotu S-AWC (Super All Wheel Control) visu riteņu kontroles sistēmu, kas optimizē saķeri, uzlabo vadāmību un spēkrata taisnvirziena stabilitāti.

Mitsubishi šogad uz starta stāsies ar diviem MiEV Evolution III. Vienu no tiem vadīs divkārtējais Dakāras rallijreida uzvarētājs Hiroši Masuoka, bet otru – seškārtējais Paikspīkas sacensību uzvarētājs motociklu klasē Gregs Treisijs.

Pērn abi braucēji finišēja otrajā un trešajā vietā attiecīgi uzrādot 10 minūtes un 21,866 sekundes, un 10 minūtes un 23,649 sekundes. Par uzvarētāju kļuva jau minētais Tadžima, kura elektriskais prototips 20 kilometrus garo trasi veica 9 minūtēs un 46,530 sekundēs. Šis rezultāts viņam nodrošināja piekto vietu sacensību kopvērtējumā.

Par Pikes Peak Hill Climb 2013 absolūto uzvarētāju savukārt kļuva deviņkārtējais pasaules rallija čempions Sebastjans Lēbs. Francūzis trases distanci speciāli sagatavotā, turpat 900 ZS spēcīgā Peugeot 208 prototipā veica 8 minūtēs un 13,878 sekundēs.

Jāatzīmē, ka pērn Paikspīkā elektorauto kategorijā pirmo reizi startēja arī inženiera Andra Dambja vadīta komanda, kur pilota pienākumus pilda pieredzējušais autošosejas braucējs Jānis Horeliks. Aizvadītais gads gan komandai nebija veiksmīgs, jo sportists tieši sacensību dienā vienā no līkumiem zaudēja kontroli pār savu eO PP01 spēkratu un ievēlās grāvī. Šogad Andris Dambis plāno atgriezties Kolorado štatā ar eO PP02.


Написать комментарий