Skolas direktors par eksāmenu rezultātiem: Skolēnu sekmība ir saistīta ar sabiedrībā notiekošiem procesiem 2

Jūnija beigās Latvijas pamatskolu un vidusskolu beidzēji saņēma centralizēto eksāmenu rezultātus un atestātus par izglītības iestādes beigšanu.

Valsts izglītības satura centra informācija liecina, ka vidusskolu beidzēji šogad vissliktāk nokārtoja eksāmenus vēsturē un matemātikā, vislabāk – eksāmenus krievu valodā un franču valodā. Sliktāk, nekā iepriekšējos gados, nokārtoti eksāmeni ķīmijā, bioloģija un fizikā, kā arī vācu valodā un latviešu valodā.

Lai noskaidrotu, ar ko varētu būt saistīta skolēnu zināšanu pasliktināšanās, portāla Gorod.lv korespondents griezās pie Biķernieku pamatskolas direktora Alekseja Mackeviča.

„Neskatoties uz to, ka eksāmenu rezultāti Latgalē vēl nav apkopoti, nešaubos, ka mūsu reģionā un novadā tie būs labāki, nekā valstī kopumā, un tas ir saistīts ar vairākiem iemesliem. Mūsu skolās izdevies saglabāt labāko, kas bijis iepriekšējā izglītības sistēmā. Lauku skolās skolēnu ir mazāk, tādēļ skolotājam ir iespēja izmantot individuālo pieeju. Svarīgi, ka mūsu skolās strādā skolotāji ar kolosālu pieredzi un tas ietekmē pasniegšanas līmeni”, uzskata skolas direktors.

Savukārt to, ka kopējie eksāmenu rezultātu rādītāji pasliktinās, A.Mackevičs skaidro ar izglītības ciešu saikni ar mūsu sabiedrībā notiekošiem procesiem: „Diemžēl izglītības sistēma un jaunā paaudze nav valsts politikas prioritāte. Negatīvas parādības, kuras ir vērojamas sabiedrībā, ietekmē arī izglītības sistēmu, un attiecīgi bērnu sekmību. Izglītības sistēmas problēmas ir labi zināmas – tās ir saistītas ar zemu skolotāju atalgojumu un nepietiekamu jomas finansējumu.

Skola nepārtraukti saskaras ar jauniem izaicinājumiem un sociālā rakstura problēmām. Piemēram, skolēnu vecāki arvien biežāk dodas uz ārzemēm, un ar bērnu audzināšanu nodarbojas vecmāmiņas un vectētiņi, kas ietekmē mācību procesu un bērnus. Rezultātā bērniem zūd interese par mācībām, viņi kļūst mazāk motivēti”.

Pēc skolas direktora domām, finansējuma modelis „nauda seko skolēnam” nav īpaši veiksmīgs, šis modelis negatīvi ietekmē izglītības sistēmu un mazina labu atzīmju nozīmi atestātā.

Комментировать 2