LB sāk ražot caur zeltu filtrētu alkoholisko dzērienu

foto: bnn.lv
foto: bnn.lv

Uzņēmums Latvijas balzams sācis ražot dzirkstošo alkoholisko dzērienu Cosmopolitan Diva, kura tapšanā pirmoreiz izmantota unikāla tehnoloģija – dzēriena filtrācija caur zeltu.

Dzēriena receptūras un dizaina izstrādē, tirgus pētījumos un ražošanas nodrošināšanā, kā arī mājaslapas izveidē investēti 22 tūkstoši eiro, portālu BNN informē uzņēmumā.

Dzirkstošais dzēriens ir radīts tieši eksporta tirgiem un atbilst jaunākajām dzērienu patēriņa tendencēm Eiropā un pasaulē. Par to interesi jau izrādījuši uzņēmuma klienti Krievijā, Izraēlā un Polijā.

Dzirkstošo dzērienu filtrācija caur zelta diegiem ir inovatīva metode, kas līdz šim izmantota pamatā tikai stipro alkoholisko dzērienu ražošanā. «Lai arī nevaram apgalvot, ka esam vienīgie pasaulē, kuri izmanto šo metodi vieglo alkoholisko dzērienu ražošanā, Latvijas balzams ir viens no pionieriem šajā virzienā,» stāsta uzņēmuma komunikācijas vadītāja Dana Hasana.

Uzņēmuma pārstāve norāda, ka ražošanā jau tiek izmantota virkne inovāciju, kā, piemēram, dzērieni tiek filtrēti caur kokogli, kas jonizēta ar sudrabu; degvīna ražošanā tiek izmantots ūdens no Himalaju kalniem un pielietota dziļās sasaldēšanas metode filtrācijā. «Vieglā alkoholiskā dzēriena filtrēšana caur zeltu ir jauns solis mums pašiem un, kā skaidro tehnologi, tas gala produktam piešķir maigāku, izteiktāku garšu. Pārsteigt klientus šodien nav viegli, tādēļ tieši inovācijas, kas palīdz uzlabot vai padarīt īpašu dzēriena garšu, ir viens no virzieniem, kurā šodien attīstās dzērienu ražošana,» uzsver uzņēmumā.

Cosmopolitan Diva ir arī pirmais Latvijā ražotais alkoholiskais dzēriens, kura etiķete satur brīvprātīgi ieviestu brīdinājuma marķējumu par alkohola lietošanas riskiem grūtniecēm un autovadītājiem. Kā uzsver Hasana, šī ir jauna atbildīga marķējuma (responsible labeling) prakse Latvijā, kas līdz šim nav tikusi izmantota, jo to vēl neprasa Eiropas un Latvijas likumdošana.

Viņa norāda, ka izglītošana caur brīdinošām zīmēm uz etiķetēm ir solis pretī atbildīgas attieksmes veidošanai alkohola aprites jautājumos. Šāds marķējums pakāpeniski tiks ieviests arī pārējo uzņēmuma produktu etiķetēs.

AS Latvijas balzams apgrozījums eksporta tirgos pērn audzis par 2,8%. Lielākais pārdošanas apjoma pieaugums sasniegts tādos tirgos kā Krievija (+5,5%), Latvijas beznodokļu zona (+18,2%) un Ukraina (+38,3%). 2013.gadā galvenie tiešā eksporta virzieni bijuši Baltijas valstis, Krievija, Vācija un Skandināvija, paralēli apgūstot jaunus tirgus, tādus kā Ķīna. Uzņēmums ierindojies arī 25 Latvijas labāko eksportētāju vidū, saņemot The Red Jackets titulu.


Написать комментарий