Valdība šodien apstiprināja Iekšlietu ministrijas rīkojuma projektu, kas paredz, ka fotoradaru darbības nodrošināšana laikā no 2015.gada līdz 2019.gadam izmaksās līdz 5 639 438 eiro.
Jaunās paaudzes "Hyundai Genesis" papildus aprīkojuma sarakstā iekļauta sistēma, kura spēs brīdināt autovadītāju par fotoradaru un automātiski piebremzēt spēkratu pirms tā.
Policijā neslēpj, ka kopš 2008.gada policijas rīcībā esošie radari jau ir novecojuši un pagājušajā mēnesī strādājuši ar pārtraukumiem, vēsta portāls «lsm.lv».
Pašlaik jau noslēdzies viens no diviem konkursiem, gatavojoties stacionāro fotoradaru ieviešanai Latvijā, un jau tiek sagatavotas stacionāro fotoradaru atrašanās vietas, savukārt pirmo 20 ierīču iepirkumu un uzstādīšanu cer sākt rudenī un īstenot līdz gada beigām, trešdien Ceļu satiksmes drošības padomē pastāstīja Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) valdes loceklis Jānis Golubevs.
Medijos publiskotā informācija, ka uz Latvijas autoceļiem atgriežas policijas rīcībā esošie četri pārvietojamie fotoradari, jau devusi pozitīvu rezultātu – autovadītāji ir kļuvuši disciplinētāki, apstiprina Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.
Četrus policijas fotoradarus, kuri ceturtdien, 29.maijā, sāks ķert ātruma pārsniedzējus, varēs sastapt kopumā 67 vietās, ceturtdien Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta Panorāma" sacīja Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.
Valsts policija (VP) ceturtdien, 29.maijā, atsāks izmantot uz ceļiem savus četrus pārvietojamos fotoradarus, ziņo LETA.
Pēc vairāku tehnoloģisko risinājumu izvērtēšanas, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) nonākusi pie secinājuma, ka tai nepieciešams iegādāties gan lāzera, gan tā dēvētās doplera sistēmas radarus.
Valsts policija maija beigās varētu atsākt izmantot uz ceļiem savus četrus fotoradarus, ziņo LETA.
Fotoradarus varēs uzstādīt uz ceļiem tikai tajās vietās, kur var tikt apdraudēta ceļu satiksmes drošība, paredz Ministru kabineta otrdien, 15.aprīlī, izdotie noteikumi «Tehnisko līdzekļu (fotoiekārtu vai videoiekārtu) izmantošanas kārtība».
Iekšlietu ministrija (IeM) izstrādājusi kārtību, kādā izmanto tehniskos līdzekļus - fotoradarus vai videoiekārtas -, lai fiksētu pārkāpumus ceļu satiksmē, neapturot transportlīdzekli, vēsta LETA.
Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) atklāja vietas, kur atradīsies stacionārie fotoradari, vēsta Latvijas mediji.
Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) izvēlējusies 20 stacionāro fotoradaru atrašanās vietas un tās publiskos nākamajā pirmdienā, 3.martā, trešdien atbildīgajā Saeimas komisijā atzina CSDD direktors Andris Lukstiņš.
Traģiskā ceļu satiksmes negadījumos cietušo statistika novembrī ir sekas tam, ka uz ceļiem ir palielinājies kustības vidējais ātrums.
47% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju uzskata, ka fotoradaru neesamība ir pasliktinājusi satiksmes drošību, liecina telekompānijas LNT novembra beigās veiktais pētījums.
Turpmāk transportlīdzekļa īpašniekam būs Satversmē garantētās tiesības apstrīdēt un pārsūdzēt viņam piemēroto sodu, ja braukšanas ātruma pārsniegšanu fiksēs ar fotoradaru, bet automašīnas īpašnieks pārkāpuma brīdī nebūs vadījis transportlīdzekli, ziņo Saeimas preses dienests.
Sabiedrībā atbalstītais lēmums pārtraukt fotoradaru izmantošanu uz ceļiem jau šogad rezultēsies ar bojāgājušo skaita pieaugumu, bet nākamgad tas būs vēl lielāks, intervijā laikrakstam "Diena" sacīja bijušais Ceļu policijas priekšnieks Edmunds Zivtiņš.
Neizprotama kavēšanās ar izmaiņām Ceļu satiksmes likumā ir novedusi pie tā, ka nākamā gada budžetā nauda fotoradaru ieviešanai nav atvēlēta.
Turpmāk transportlīdzekļa īpašniekam būs Satversmē garantētās tiesības apstrīdēt un pārsūdzēt viņam piemēroto sodu, ja braukšanas ātruma pārsniegšanu fiksēs ar fotoradaru, bet automašīnas īpašnieks pārkāpuma brīdī nebūs vadījis transportlīdzekli.
Pēc iespējas ātrāk Latvijā ir no jauna jāievieš stacionārie un mobilie fotoradari, kā arī bargāki naudas sodi par ātruma pārsniegšanu, intervijā Latvijas Radio raidījumā „Labrīt" pavēstīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis Jānis Golubevs.
Novembra beigās Saeimā ir paredzēta grozījumu pieņemšana Ceļu satiksmes likumā trešajā lasījumā, kam vajadzētu pavērt durvis atkārtotai fotoradaru ieviešanai Latvijā.
Nākotnē fotoradariem būs "tolerances slieksnis" – robeža, līdz kurai tie vēl nefiksēs maksimāli atļautā braukšanas ātruma pārkāpumus.
Par jauno fotoradaru iepirkšanu un darbības nodrošināšanu atbildīgā varētu būt ”Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD), kam Iekšlietu ministrija (IeM) ierosinājusi uzdot laika posmā no 2013. līdz 2017. gadam ik gadu iegādāties un uzstādīt 20 fotoradarus.
Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē ceturtdien atbalstīts priekšlikums fotoradaru ieviešanu un darbību varētu uzticēt VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcijai" (CSDD), portālu "Delfi" informēja Satiksmes ministrijā.
Satversmes tiesa (ST) atzinusi, ka valsts pamatlikumam neatbilst Latvijā līdz ar fotoradariem iedibinātā prakse, ka par braukšanas ātruma pārsniegšanu sods tiek piemērots automašīnas īpašniekam, nenoskaidrojot pārkāpuma faktisko izdarītāju.
Jaunais fotoradaru projekts varētu tikt īstenots pakāpeniski četru gadu laikā, tā pirmdien intervijā telekompānijai LNT sacīja iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP).
Satversmes tiesa vakar sāka skatīt lietu par fotoradaru sodu piemērošanas kārtību, savukārt valdība tuvāko nedēļu laikā cer noformulēt redzējumu par fotoradaru jauno iepirkumu un apsaimniekošanu.
Šodien darba grupai, kurai bija jāizstrādā principi turpmākai fotoradaru ieviešanai, tie jāiesniedz valdībā.
Jaunais gads ceļu satiksmes jomā nesis pozitīvas tendences – gada pirmajā mēnesī ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits bijis mazākais pēdējo gadu laikā, informē Valsts policija. Šogad janvārī negadījumos dzīvību zaudējuši astoņi cilvēki; salīdzinājumam - 2012. gada janvārī tie bija 21, savukārt, 2011. gada janvārī – 12 bojā gājušie.
Par nu jau izslēgto fotoradaru fiksētajiem ātruma pārkāpumiem sodos joprojām nav nomaksāti 1 610 630 lati, portāls "Delfi" uzzināja Valsts policijā.
Apmeklējot Daugavpili šā gada 25.janvārī, Latvijas Republikas iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis atbildēja uz vietējo plašsaziņas līdzekļu pārstāvju jautājumiem.
Fotoradari uz Latvijas ceļiem varētu atkal sākt strādāt 2014.gada sākumā, otrdien LNT raidījumā “900 sekundes” atzina iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP).
Kopš 16.decembra uz ielām vairs nedarbojas fotoradari. Divas trešdaļas (67%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka pēc tam, kā uz ielām savu darbu beiguši fotoradari, ceļu satiksmes drošība nav pasliktinājusies (28% - noteikti nē; 39% - drīzāk nē).
Latvijas vēsturē 15.decembris ieies kā diena, kurā oficiāli "apbērēs" tautā nemīlētos fotoradarus, jo šīs mērierīces uz autoceļiem darbosies pēdējo dienu.
Fotoradari no Latvijas ceļiem pazudīs jau decembra vidū, jo gan policija gan uzņēmums “V-Traffic” (iepriekš - "Vitronic Baltica un partneri") paziņojuši par pagaidu vienošanās izbeigšanu no 15.decembra.
Ministru kabinets (MK) otrdien aiz slēgtām durvīm akceptēja Iekšlietu ministrijas (IeM) piedāvājumu neatpirkt no vācu uzņēmuma "Vitronic" vairākus desmitus fotoradaru.
No sestdienas uz ceļiem savu darbību atsāks vēl seši stacionārie fotoradari, tas nozīmē, ka pavisam kopā ātruma pārkāpumus fiksēs 33 mērierīces – 25 pārvietojamās un astoņas stacionārās, portālu "Delfi" informēja Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļā.
Kamēr valdība aizvien nav tikusi skaidrībā par fotoradaru nākotni, Iekšlietu ministrija nolēma precizēt nākamā gada budžeta projektu, par 3,43 miljoniem latu samazinot cerētos ieņēmumus no fotoradaru ”noķerto” pārkāpēju samaksātajiem sodiem un paredzot ienākumus tikai no jau piemērotajiem, bet vēl nesamaksātajiem sodiem.
Līdz šim daudzkārt izskanējušas aizdomas, ka summa, kas fotoradaru ieviesējam Vitronic bija jāmaksā kā līgumsods valstij par daudzmiljonu projekta kavēšanos, esot ļoti zema, tomēr amatpersonas precīzus skaitļus bija atteikušās nosaukt.
Iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP) uzskata, ka neveiksmīgais fotoradaru ieviešanas mēģinājums skaidrojams ar to, ka konkursā uzvarējušajam uzņēmumam ”Vitronic Baltica un partneri” jau no paša sākuma bija nepamatots biznesa plāns, intervijā žurnālam ”Ir” paudis ministrs.
Pēc divu nedēļu pārrunām Valsts policija noslēgusi pagaidu vienošanos ar VTraffic (pirms tam Vitronic Baltica un partneri) par fotoradaru darbības atjaunošanu. Iekārtas gan tiks izvietotas tikai Rīgā un tās reģionā, bet pārējā Latvijas teritorijā ātrumpārkāpējus pastiprināti kontrolēs Ceļu policija.
Līdz ar paziņojumu par divas nedēļas dīkstāvē esošo fotoradaru darbības atjaunošanu Valsts policija (VP) arī publiskojusi radaru atrašanās vietas pirmajās dienās, liecina VP pārraugošās Iekšlietu ministrijas (IeM) paziņojums.
Bijušais Valsts policijas priekšnieks Aldis Lieljuksis uzskata, ka līguma laušana ar neveiksmīgo fotoradaru ieviesēju ”V-Traffic” bija kļūda, un uzņēmums bija ar sankcijām jāpiespiež pabeigt iesāktais.
Fotoradaru ieviešanas projekta privātais partneris V-Traffic (pirms nosaukuma maiņas – Vitronic Baltica) ne tikai nav izpildījis savas saistības pret valsti par fotoradaru ieviešanu, bet arīdzan ir palicis parādā Vācijas uzņēmumam Vitronic GmbH par jau piegādātajām iekārtām, vēsta db.lv.
Pēc līguma laušanas ar fotoradaru ieviesēju ”V – Traffic” mērierīces jau desmit dienas neķer ātruma pārkāpējus, un tagad iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP) vairs nenosauc konkrētu datumu vai laiku, līdz kuram varētu panākt pagaidu vienošanos ar ”V-Traffic” par radaru darbības atsākšanu līdz brīdim, kad valdība atradīs alternatīvu lauztajam līgumam.
Pagaidu vienošanās par fotoradaru darbību uz ceļiem, ko Valsts policija cer noslēgt šīs nedēļas laikā, valstij papildus neko neizmaksās, jo to, kā uzņēmums "V-Traffic" (iepriekš "Vitronic Baltica un Partneri") saņem samaksu par radaru apsaimniekošanu, nosaka jau pieņemtie normatīvi, trešdien žurnālistiem pēc Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas sēdes pastāstīja Iekšlietu ministrijas (IeM) valsts sekretāre Ilze Pētersone-Godmane.
Nedēļas nogalē, kad fotoradaru darbības pārtraukšanas dēļ pastiprināti patrulēja ceļu policija, par ātruma pārsniegšanu noformēti 544 administratīvo pārkāpumu protokoli (APP) un aptuveni tik pat daudz pārkāpēju brīvdienās "noķer" arī fotoradari.
Ja turpmāk fotoradarus uz Latvijas ceļiem apsaimniekos valsts nevis privātuzņēmums, to izvietošanas kritērijus noteiks ekspertu darba grupa un to mērķis būs garantēt satiksmes drošību, nevis iekasēt vairāk naudassodu, intervijā LNT raidījumam ”900 sekundes” atzina iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP).
No piektdienas par fotoradaru fiksētajiem pārkāpumiem administratīvā pārkāpuma protokolus nenoformēs, bet nākamnedēļ tie darbu turpinās pagaidu vienošanās ietvaros. To, kad tieši fotoradari atkal atsāks darboties, informācija būs nākamās nedēļas sākumā, portālu ”Delfi” informēja Valsts policijā.