Profesore Dace Gardovska: Pacientus visbiežāk neapmierina tieši medicīnas darbinieku attieksme 1

foto gorod.lv
foto gorod.lv

Nav noslēpums, ka, atnākot pie ārsta, mēs ceram uz kvalitatīvās un profesionālās medicīniskās palīdzības saņemšanu.

Portāls Gorod.lv nesen veica savu lasītāju aptauju ar mērķi noskaidrot, vai viņiem ir pretenzijas pret Daugavpils medicīnas darbinieku darbu. Aptaujas rezultātā tika konstatēts, ka lielākai daļai respondentu (47%) ir pretenzijas pret vietējiem mediķiem. 11% ir pretenzijas pret Daugavpils reģionālās slimnīcas medpersonālu, bet 10% ir neapmierināti ar ģimenes ārstu darbu. Tomēr 13% ir apmierināti ar situāciju pilsētas medicīnas nozarē, bet 16% paziņoja, ka viņi negriežas pie ārstiem.

Pēc Veselības ministrijas galvenās pediatres, profesores Daces Gardovskas domām, visbiežāk pacientus neapmierina nevis sniegtā medicīniskā palīdzība, bet medicīnas darbinieku attieksme.

„Vislielākos panākumus ārsti parasti sasniedz profesionālajā darbībā, nevis prasmē sazināties ar slimniekiem. Netiek pievērsta uzmanība tam, ka pacients atrodas stresa stāvoklī un viņam ir svarīgs ārstu atbalsts un labs vārds. Tam nepieciešams laiks, kura bieži vien nav, un prasme kontaktēties gan ar pacientu, gan ar viņa tuviniekiem.
Ārstniecības kļūdas tiek pieļautas ļoti reti, mediķi visu dara pareizi, bet bieži vien neprot paskaidrot saviem pacientiem, kāpēc tas būtu nepieciešams. Mēs neņemam vērā to, ka pacients ir daudzmaz izglītots, tāpēc ārstam būtu jāskaidro viņam visi sīkumi – kas un kāpēc ir noticis utt. Tās ir saskarsmes prasmes, kuras noteikti jāapgūst”, - uzskata profesore Gardovska.


Написать комментарий

Kur sūdzēties par ārsta praksi dzemdniecības un ginekoloģijas ultraskaņas izmeklēšanas metodēs? Ārste pilnīgi noteikti ir labs speciālists savā darbā, bet nenosvērts, nervozs un neadekvāts cilvēks. Man šķiet, ka viņai ir laiks nomierināt savus nervus, citādi viņa ir gatava sabojāt pacientiem visu atlikuso dienu...