VK pārmet Autobusu parkam biļešu pārdošanu un autobusu nomu ekskursiju braucieniem

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Daugavpils Autobusu parka vadītājs Sergejs Mihailovs paziņoja, ka Valsts kontroles izteiktie aizrādījumi saistīti ar to, ka papildus pamatdarbībai uzņēmums piedāvā tādus pakalpojumus kā autobusu noma ekskursiju braucieniem, biļešu pārdošana un vīzu noformēšana.

Autobusu parka vadītājs Sergejs Mihailovs atzīmēja, ka uzņēmums tikai palīdz noformēt vīzas, savukārt autobusu noma tiek praktizēta pēdējos 50 gadus un nekādi aizrādījumi šajā sakarā nekad netika izteikti. Savukārt biļešu pārdošanu var uzskatīt par uzņēmuma pamatdarbību, jo likumdošana nosaka, ka uzņēmumam jāpiedāvā pasažieriem iespēja laikus iegādāties biļetes, atgriezt biļetes utt.

 

S.Mihailovs piebilda, ka visi Autobusu parka piedāvātie pakalpojumi ir iespēja gūt papildus ienākumus, pateicoties kam braucienu maksa netiek paaugstināta un tiek noteikts saņemto valsts dotāciju apjoms.

Runājot par autobusu nomu ekskursijām, kāzām vai bērēm, pēc Autobusu parka vadītāja domām, šis pakalpojums ir nepieciešams iedzīvotājiem, jo, izņemot Autobusu parku, pilsētā nav cita uzņēmuma, kur varētu par piemēroto cenu iznomāt autobusu. Pašvaldības pārstāvji uzskata, ka pilsētnieki nesapratīs, ja uzņēmumam aizliegs sniegt minēto pakalpojumu.

Ņemot vērā LR Valsts kontroles revīzijas ziņojumā izklāstīto, SIA Daugavpils autobusu parks paskaidro, ka:

(90.1.) Tādi pakalpojumi, ka autobusu noma ekskursiju braucieniem, biļešu pārdošana un vīzu noformēšana ir sniedzami jau daudzus gadus un ir pieprasīti un saistīti ar iedzīvotāju grupu vajadzībām un interešu apmierināšanu. Augstākminētie pakalpojumi ir viena no kapitālsabiedrības pamatfunkcijām, kas dot iespēju gūt papildus ieņēmumus un tādējādi nodrošinot zemu braukšanas maksu sabiedriskajā transportā un samazinot pieprasītās summas zaudējumu kompensācijai (dotācijai).

Biļešu pārdošana tiek nodrošināta pamatojoties uz MK 11.12.2007. noteikumu Nr. 846 “Noteikumi par autoostu reģistrācijas kārtību, autoostās obligāti sniedzamajiem pakalpojumiem un kārtību, kādā autobusi iebrauc un stāv autoostas teritorijā” nosacījumiem un ņemot vērā citus normatīvos aktus, kuri regulē prasības attiecībā uz pasažieru tiesībām.

(321.1.) Attiecībā uz preču piegādi kapitālsabiedrības vajadzībām pamatfunkciju nodrošināšanai un neskatoties uz lielu piegādātāju skaitu (piem., 2012.gadā - 143 piegādātāji) visas iegādātās preces un rezerves daļas tiek stingri uzskaitītas un reģistrētas. Struktūrvienību atbildīgajiem darbiniekiem stingri norādīts uz līgumu noslēgšanu ar piegādātājiem un to izpildes kontroli.

(321.2.,3.,4.) Ņemot vērā autotransporta līdzekļu darbības specifiku noslēgtajos līgumos par rezerves daļu un palīgmateriālu piegādi nevar noteikt iepirkumu apjomus, jo nav iespējams prognozēt izdevumus, kuri var rasties attiecīga transportlīdzekļa ekspluatācijas laikā. Tas attiecās arī uz degvielas iepirkumiem un šajā sakarā ik mēnesi tiek rīkotas cenu aptaujas, kuru gaitā var mainīties gan cenas, gan nepieciešamie degvielas apjomi. Visas līgumcenu izmaiņas tiek veiktas atbilstoši likumdošanas prasībām pamatojoties uz piegādātāju rakstisko paziņojumu un noformējot attiecīgās vienošanās pie noslēgtiem līgumiem.

(323.) 2010.gada 16.augustā un 2011.gada 9.septembrī tika noslēgtas vispārīgās vienošanās par dīzeļdegvielas un benzīna piegādi kapitālsabiedrības saimnieciskās darbības vajadzībām. Iepirkuma procedūra tika veikta atbilstoši normatīvo aktu (Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likums, 07.09.2010. MK noteikumi Nr.840 “Noteikumi par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu līgumcenu robežām”) prasībām ar paziņojuma publicēšanu LR Iepirkumu uzraudzība biroja un kapitālsabiedrības mājas lapās internētā.

Par uzņēmumā veiktajām iepirkuma procedūrām un to rezultātiem visā revidējamā laika periodā no pretendentiem netika saņemtas sūdzības uzraugošajās iestādē (IUB).

 

 


Написать комментарий