Zinātnieki pierādīja, ka McDonald’s padara cilvēkus nelaimīgus

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Tikai viens skatiens uz pasaulē populārākā ātrās ēdināšanas restorānu tīkla „McDonald’s” logotipu vai citiem fast food simboliem liek cilvēkam skumt, apgalvo Kanādas pētnieki.

Kanādas zinātnieki apgalvo, ka fast food simboli neļauj cilvēkiem baudīt dzīvi. Pētījums pierādīja, ka cilvēki, kuri regulāri apmeklē ātrās ēdināšanas restorānus, gūst mazāku baudu no mākslas darbiem un mūzikas.

Toronto universitātes zinātnieki izvēlējās „McDonald’s” logotipu kā izpētes priekšmetu, jo tieši tas pēc viņu domām ir kļuvis par „laika izmantošanas efektivitātes simbolu” mūsdienu pasaulē.

Students Džulians Hauss, profesori Senfords E. Devo un Čeņ Bo Čžuns Psypost teica: „Lai arī cik paradoksāli tas arī nebūtu, bet tehnoloģijas, kuras ir vērstas uz labklājības uzlabošanu uz laika ikdienas darbiem samazināšanas rēķina, gala rezultātā var novest pie brīvā laika pārpalikuma”.

Zinātnieki apgalvo, ka ātrās ēdināšanas uzņēmumi attīsta cilvēkam nepacietības sajūtu un spēj traucēt patīkamu dzīves mirkļu baudīšanu. Kā parādīja pētījums, cilvēki, kuri pastāvīgi redz ātrās ēdināšanas tīklu logotipus, retāk gūst baudu no mākslas darbiem un mūzikas. Pētījumā piedalījās 280 ASV iedzīvotāji, kuri dzīvo rajonos ar lielu ātrās ēdināšanas uzņēmumu skaitu, – vēsta fedpost.ru.

Citā eksperimentā, kuram tika atlasīti 250 cilvēki, tika novērtēta piecu reklāmas attēlu ietekme, no kuriem trīs bija „neitrāli”, bet uz diviem tika attēloti „McDonald’s” ēdieni. Puse no aptaujas dalībniekiem redzēja ēdienu, kas attēlots uz ātrās ēdināšanas restorānu tīkla iepakojuma, tai pašā laikā otrā puse redzēja ēdienus uz keramikas šķīvjiem. Tāpat pusei dalībnieku parādīja skaistas ainavas. Pēc tam pētījuma dalībniekiem piedāvāja novērtēt savu laimes līmeni.

Zinātnieki konstatēja, ka cilvēki, kuri apskatīja ainavu fotogrāfijas, bija laimīgāki nekā tie, kuri to nedarīja. Tai pašā laikā tie, kuri apskatīja „McDonald’s” logotipu, paziņoja, ka nav tik laimīgi kā tie, kuri skatījās uz dabas ainavām.

Vēl 122 dalībnieki novērtēja tās pašas ēdienu fotogrāfijas, bet daži 86 sekundes klausījās „Ziedu duetu” no „Lakme” operas. Tie, kuri klausījās mūziku un apskatīja neitrālu ēdienu attēlus, domāja, ka mūzika skanēja ilgāk nekā tie, kuri redzēja „McDonald’s” ēdienus.

Zinātnieki domā, ka ir ļoti svarīgi saprast reklāmas simbolu ietekmi, jo tie ir plaši izplatīti mūsu ikdienas dzīvē. 


Написать комментарий