Jaunais ūdeņraža sedans izrādījās ložu necaurlaidīgs

foto: digitaltrends.com
foto: digitaltrends.com

Pirms vairākiem gadiem automobiļi ar ūdeņraža degvielu bija tikai sapnis. Tagad tas kļūst par realitāti, kā, piemēram, Toyota FCV koncepcija.

Toyota FCV stingri pieturas pie „ūdens” tematikas. Priekšējā daļa un viļņi uz sāniem akcentē degvielas elementu darba principu, t.i., gaisa pārvēršanos par ūdeni. Automobiļa pakaļējā daļa pēc formas atgādina katamarānu. Mašīnu darbina viegla kurināmā elementu baterija, kura pārveido ūdeņradi elektrībā. Divas ūdeņraža tvertnes tiek uzpildītas tikai 3 minūšu laikā, un tā pietiek vairāk nekā 500 km braucienam. Jauda, kuru automobilis attīsta uz katru kurināmā elementu litru, sastāda 3 kW/l, kas divas reizes pārsniedz eksperimentālā krosovera Toyota FCHV-adv rādītāju, – ziņo style.rbc.ru.

Pēc Toyota viceprezidenta Boba Kārtera vārdiem ūdeņraža tvertņu izturību un drošumu testēja ar šāvienu palīdzību. Maza kalibra lodes no tvertnēm vienkārši atleca. Izveidot caurumu spēja tikai liela kalibra lode. Ūdeņradis izsūcās uz āru bez jebkādām sekām apkārtējiem.

Toyota plāno uzsākt FCV ražošanu 2015. gadā, bet modeļa cena sastādīs ne mazāk kā 50 tūkst. dolāru.     


Написать комментарий