Latvijas interneta lietotāji reklāmas banerus klikšķina maz

foto: bnn.lv
foto: bnn.lv

Latvijā, salīdzinot ar desmit citām Centrālās un Austrumeiropas valstīm, interneta reklāmas banerus klikšķina retāk.

Tam ir arī savs pamatojums – mazāk nekā citās valstīs tiek izmantoti interaktīvie reklāmas formāti, kas vairāk piesaista interneta lietotāju uzmanību, liecina starptautiskās interneta pētījumu un konsultāciju kompānijas Gemius veiktā pētījuma AdMonitor dati.

Latvijā vidēji uz katrām 1 000 baneru parādīšanās reizēm uz deviņiem baneriem tiek izdarīti klikšķi, ko ir pieņemts apzīmēt ar CTR (click through rate). Latvijā CTR is 0,09%, kas ir viens no zemākajiem rādītājiem Centrālās un Austrumeiropas valstu vidū. Vēl mazāk uz reklāmām tiek klikšķināts tikai Lietuvā – astoņas reizes no 1 000 ekspozīcijām.

Visvairāk reklāmas spējušas piesaistīt lietotāju uzmanību Slovākijā – tur no katrām 1 000 baneru ekspozīcijām klikšķi tiek izdarīti uz 33 baneriem.

To, vai reklāmas baneris gūs interneta lietotāja klikšķi, nosaka vairāki faktori – tas, vai reklāma ir bijusi lietotāja ekrānā, jo, iespējams, tā ir ielādējusies lapas apakšā un interneta lietotājam nemaz nav bijusi iespēja to redzēt. Tāpat būtisks ir arī reklāmas vizuālais noformējums, kas, vai nu piesaista lietotāju uzmanību, vai gluži otrādi – lietotājs to pat nepamana. Var būt arī tādi reklāmas baneri, kuri savu vēstījumu nodod arī bez klikšķināšanas, piemēram, lielveikalu tīkla reklāma par atlaidi tortei Cielaviņa. Būtiski ir arī tas, vai reklāmas tiek rādītas tradicionālā formātā, vai tā ir interaktīva, piemēram, kustīga, iznirstoša, video formāta, vai pat tāda, kas uzrodas tieši tajā vietā, kur interneta lietotājam jāklikšķina, lai turpinātu iecerētās darbības lapā, portālam BNN skaidro kompānijā Gemius.

Kā liecina pētījuma AdMonitor dati, tad šādu, interaktīvu reklāmu (rich media) klikšķināšanas indekss ir 0,33%, jeb 33 klikšķi uz 1 000 reklāmas ielādes reizēm. Tas ir par 26 procentpunktiem lielāks nekā tradicionālā tipa reklāmām, kam indekss ir 0,07%.

Neskatoties uz to, ka interaktīvie baneri tiek klikšķināti ievērojami vairāk nekā tradicionālie, tradicionālo baneru lietošana joprojām ir iecienīta. Salīdzinot ar citām Centrālās un Austrumeiropas valstīm, interaktīvie risinājumi Latvijā tiek salīdzinoši maz – tikai 16% kampaņu. Savukārt teju visās kampaņās (90%) tiek iekļauti tradicionālā tipa baneri. Savukārt pretstats un vienlaikus arī līderis moderno reklāmas formātu izmantošanā ir Polija, kur 46 procentos kampaņu tiek izmantoti interaktīvie risinājumi.


Написать комментарий