Lielbritānijas lielveikalu menedžeri ignorē preču derīguma termiņus

foto: ruconnect.co.uk
foto: ruconnect.co.uk

Lielbritānijas lielāko lielveikalu vadošo darbinieku aptauja parādīja, ka, pērkot preces mājai, pircēji bieži nepievērš uzmanību derīguma termiņam, kurš ir norādīts uz iepakojuma.

Tādu tirdzniecības tīklu kā Tesco, Waitrose, Marks & Spencer, Sainsbury’s, Morrisons un the Coop menedžeri pastāstīja, ka nesaskata neko sliktu apstāklī, lai lietotu produktus arī pēc lietošanas termiņa beigām. Pēc Morrisons vadītāja domām Lielbritānijā derīguma termiņa marķējumi ir neattaisnoti bargi. Piemēram, tas attiecas uz tādiem produktiem kā dārzeņi, liellopu gaļa, siers un jogurts, kuri pēc ražotāja norādītā datuma var būt derīgi lietošanai, – vēsta ruconnect.co.uk.

Protams, par galveno šādu darbību motīvu tirdzniecības tīklu pārstāvji nosauca vēlmi ietaupīt savu veikalu līdzekļus. Tomēr patiesībā problēma ir daudz ievērojamāka. Stingru derīguma termiņu ierobežojumu dēļ lielveikali pēdējo 6 mēnešu laikā ir izmetuši apmēram 30 tūkst. tonnu pārtikas produktu. Pēc patērētāju grupas Love Food Hate Waste aplēsēm katra Lielbritānijas ģimene šī iemesla dēļ katru mēnesi zaudē 60 mārciņas.

Kā paziņoja Mērija Mak Grēta, Foodcycle labdarības organizācijas pārstāve ēdamo produktu daudzums, kurš aiziet atkritumos, vienkārši šokē. Viņa atzīmēja, ka caurspīdīgāki un vienkāršāki pārtikas produktu marķēšanas noteikumi varētu būtiski ietekmēt situāciju šajā jomā.


Написать комментарий