Pozitīva pieredze ar hibrīdauto liek tos iemīlēt

foto: delfi.lv
foto: delfi.lv

Sandijs Pūķis sevi neuzskata par visa ekoloģiskā fanātu, tomēr atzīst, ka iespēju robežās cenšas domāt par dabai draudzīgu paradumu pozitīvo ietekmi gan uz vidi, gan paša dzīvi.

Uzņēmējs no Liepājas ikdienā šķiro atkritumus un jau sešus gadus ir "Lexus" hibrīdauto īpašnieks, kas nu jau kļuvis par pārliecinātu šī koncepta auto piekritēju.

Intervijā Sandijs atklāj, ka automobiļa ekonomiskums ir pat iespaidīgāks, kā sola ražotāji, automobiļa nobraukto kilometru skaits jau trīs reizes pārsniedzis prognozēto maksimālo slieksni, kā arī dalās kuriozos, kas piedzīvoti, pārvietojoties ar šo, nedaudz neikdienišķo auto.

Cik ilgi esi pie hibrīda stūres?

Hibrīdauto lietoju jau sešus gadus. Sākumā braucu ar "Lexus RX 400h", biju ļoti apmierināts, jāpiebilst, ka, kad pārdošanā parādījās jaunais modelis "Lexus RX 450h", ieteicu to kolēģim, kurš to iegādājās un arī ir ļoti apmierināts.

"Lexus RX 400h" manā īpašumā ir jau sešus gadus. Vidējais gadā nobraukto kilometru skaits ir 50 000 līdz 60 000 robežās. Esmu rēķinājis, ka aptuveni 10% no šī apjoma braucu pa zemes ceļiem. Kopējais automobiļa nobraukums šobrīd mērāms jau vairāk nekā 300 000 km.

Kā nonācāt pie domas iegādāties hibrīda tipa automašīnu?

Jāatzīst, ka mani spēja ieintriģēt tieši šī auto tirgotāji, bet kā fakts, kas pārliecināja, noteikti jāmin tieši ekoloģiskais faktors. Mans dzīves stils nav fanātiski pārņemts ar eko domāšanu, uzskatu, ka mūsdienās dzīvot 100% dabiski nemaz nav iespējams. Tomēr, ja ir tāda iespēja, neatsakos paveikt ko videi draudzīgu vai nedaudz mainīt ikdienas paradumus planētas un zaļākas nākotnes labā. Tā nu automašīnas iegādes brīdī nolēmu, kādēļ gan neiegādāties hibrīdauto.

Saprotu, ka līdzšinējā pieredze ir ļoti pozitīva. Pastāsti, lūdzu konkrētāk par šāda koncepta auto praktiskajām priekšrocībām!

Droši vien atkārtošos, bet, pirmkārt, tas noteikti ir ekoloģijas jautājums. Jo īpaši pilsētas vidē, piesārņojums, ko rada hibrīds, ir daudzaskārt mazāks. Apstājoties pie luksofora, automobiļa motors nedarbojas, bet vienlaikus tas ir pilnā gatavībā uzsākt kustību.

Otrkārt, tā noteikti ir ikdienas izdevumu ekonomija. Mani personīgie aprēķini liecina, ka, izmantojot hibrīda auto, izdodas iegūt aptuveni 25% degvielas un līdz ar to arī naudas ekonomiju. Manā personīgajā pieredzē šāda auto iegāde noteikti ir atmaksājusies, ņemot vērā ilgo kalpošanas laiku.

Treškārt, šis automobilis ir dinamisks, ar labu paātrinājumu, ērts. Te nav runa par kompromisu – pieciet neērtības, lai dzīvotu zaļāk. Auto kvalitāte pilnībā atbilst tā cenai.

Un kā ar lietošanas ērtumu? Vai šāda koncepta auto vadīšana ikdienā un apkope nesagādā kādas problēmas?

Noteikti nē. Vadīt auto ir ļoti ērti, tas ir sportisks un dinamisks. Arī komforts, atrodoties automobilī ir ļoti augsts un lielākos pārbraucienos nav jūtams izteikts nogurums.

Ko vari pastāstīt par automobiļa drošumu un izturību? Vai nenākas būt biežam specifisku servisu un meistaru klientam?

Daudzi nespeciālisti, draugi un paziņas pirms šāda veida automobiļa iegādes brīdināja, ka "Hybrid" sistēmas akumulatori neizturēs vairāk par 100 000 km nobraukumu, tādēļ jāliek aiz auss, ka līdz tam mirklim būtu vēlams auto pārdot. Tomēr ar šo automobili nu jau ir nobraukti 300 000 km, un es nemaz nezinu, kur tie "Hybrid" sistēmas akumulatori atrodas un kā izskatās. Līdz ar to, liekot roku uz sirds, varu apgalvot, ka visas savas garantētās funkcijas "Lexus RX 400h" pilda pilnībā.

Nezinu gan, kā klājas citiem šī modeļa automobiļiem ar šādu nobraukto kilometru apjomu, var jau būt, ka man vienkārši paveicies.

"Hybrid" tipa automobiļi tomēr vēl joprojām uz ielām sastopami gana reti. Vai ir gadījies saskarties ar kādiem kurioziem?

Nu jau hibrīda tipa automobiļi vairs nav jauns brīnums Latvijas tirgū, bet pirms dažiem gadiem tehniskās apskates darbinieki, piemēram, nemācēja pārbaudīt manam auto atgāzu līmeni. Nekas neatlika, kā vien piešķirt atļauju šim transportlīdzeklim piedalīties ceļu satiksmē, tā arī neiegūstot minētā rādītāja mērījumu.

Reizēm problēmas sagādā pārvietošanās pa auto stāvvietām, jo cilvēki, kas izkāpuši no saviem auto, nedzird, ka tuvojas mašīna ar "Hybrid" sistēmu. Tā ir ļoti klusa, tādēļ gribot negribot nereti nākas pielietot skaņas signālu.

Tomēr šim klusumam ir arī lielas priekšrocības, jo izrādās arī meža dzīvnieki to nedzird. Tā, piemēram, ir gadījies pavisam klusi ar auto pielavīties medību vietai un nomedīt mežacūku.


Темы: , , ,
Написать комментарий