Matemātikas skolotāji atklāj, kāpēc skolēni slikti nodevuši eksāmenus 2

← Вернуться к новости

Tipiska matemātiķa domāšana Tik prasību procenti, tātad slikti rezultāti. Skolēni uz eksāmenu atnāk ar to bagāžu, kāda ir, nevis domājot par prasību procentiem. No savu bērnu izglītošanas pieredzes. Ir izcils skolotājs, tāds kā Kriķis, vidusskolas līmenī, tātad vecākiem nav jāpalīdz mācībās, arī augstskolā startē un mācas sekmīgi, toreiz vēl bija matemātikas eksāmens augstskolā. Ja sākot ar 5 klasi vāji māca matemātiku, tad jāseko mācībām, regulāri jāpalīdz pat pildīt mājasdarbus (nekas netiek darīts bērna vietā), regulāri jāskaidro mācību viela, pats interesantākais, ka bērns atzīst,ka vecāku skaidrotais ir saprotams. Kas notiek klasē? Skolotāja it kā izskaidro mācību vielu (saku "it kā", jo mājās ir jāskaidro tā arī nesaprastais klasē), uzdod uzdevumus, tiem, kas visātrāk atrisina (tie, kas mācās pie privātskolotājiem vai mātematikas kursos), ieliek atzīmes par darbu klasē. Kontroldarbos sekmības procents ir, ko darīt, ja parējiem iet sliktāk, tā ir matemātika. Tātad pamatā darbs matemātikā stundās tiek balstīts uz vecāku un privātskolotāju darbu. Šī prakse īpaši izplatīta ir Rīgā, jo ārpus Rīgas vecākiem rocība neatļauj tik lielā mērā algot privātskolotājus. Tehnikumos un profesionālajās viduskolās skolotāji atzīst, ka eksaktajos priekšmetos rīdzinieki ir vājāk sagatavoti.

Ответы на коммент:

"Tipiska matemātiķa domāšana Tik prasību procenti, tātad slikti rezultāti. Skolēni uz eksāmenu atnāk ar to bagāžu, kāda ir, nevis domājot par prasību procentiem. No savu bērnu izglītošanas pieredzes. Ir izcils skolotājs, tāds kā Kriķis, vidusskolas līmenī, tātad vecākiem nav jāpalīdz mācībās, arī augstskolā startē un mācas sekmīgi, toreiz vēl bija matemātikas eksāmens augstskolā. Ja sākot ar 5 klasi vāji māca matemātiku, tad jāseko mācībām, regulāri jāpalīdz pat pildīt mājasdarbus (nekas netiek darīts bērna vietā), regulāri jāskaidro mācību viela, pats interesantākais, ka bērns atzīst,ka vecāku skaidrotais ir saprotams. Kas notiek klasē? Skolotāja it kā izskaidro mācību vielu (saku "it kā", jo mājās ir jāskaidro tā arī nesaprastais klasē), uzdod uzdevumus, tiem, kas visātrāk atrisina (tie, kas mācās pie privātskolotājiem vai mātematikas kursos), ieliek atzīmes par darbu klasē. Kontroldarbos sekmības procents ir, ko darīt, ja parējiem iet sliktāk, tā ir matemātika. Tātad pamatā darbs matemātikā stundās tiek balstīts uz vecāku un privātskolotāju darbu. Šī prakse īpaši izplatīta ir Rīgā, jo ārpus Rīgas vecākiem rocība neatļauj tik lielā mērā algot privātskolotājus. Tehnikumos un profesionālajās viduskolās skolotāji atzīst, ka eksaktajos priekšmetos rīdzinieki ir vājāk sagatavoti." Гость

Iznāk skolēns no eksāmena jau pēc pirmās daļas pabeigšanas ar domu- 5% sasniegti, a priekš kam man vairs censties. Tāda domāšana ir daudziem puišiem, kuru ģimeņes materiālais stāvoklis ir tik slikts, ka viņos ir tikai viena doma- sākt pelnīt un pilnīgi vienalga kur vai tuvējā celtniecības brigādē, veikalā par krāvēju vai braukt prom.