Ludzā notiks diskusija par pedagogu darba kvalitātes paaugstināšanas iespējām

foto ludza.lv
foto ludza.lv

2012.gada 18.maijā Ludzā plkst.10:00 Ludzas pilsētas ģimnāzijā notiks diskusija „Pedagogu konkurētspējas attīstības scenāriji", informē Ludzas pašvaldības portāls. Pasākums notiks diskusiju cikla ietvaros, kurā kopumā vairāk kā 1000 pedagogu un izglītības jomas pārstāvju visā Latvijā diskutēs par izglītības kvalitātes paaugstināšanas kontekstā būtiskiem jautājumiem.

Diskusijā piedalīsies izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis. Ministrs rosinās pedagogus šīs diskusijas izmantot savā pieredzē balstītu priekšlikumu sagatavošanā jomās, kurās plānotas reformas, kā arī uzklausīs pedagogu redzējumu par izglītības jomā neatliekami svarīgu jautājumu risināšanu. ESF projekta „Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos" vadītāja Evija Papule informēs par līdz šim sasniegtajiem projekta rezultātiem un īstenošanas gaitu, kā arī jautājumiem, kas risināmi pēc projekta noslēguma. Ņemot vērā, ka ESF projekts „Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos" noslēgsies šā gada oktobrī, IZM ir svarīgi uzklausīt pedagogu viedokļus, kā vislabāk nodrošināt projekta rezultātu ilgtspēju, tādējādi sekmējot pozitīvas pārmaiņas izglītībā arī pēc projekta īstenošanas.

Diskusijās tās dalībnieki darba grupās paudīs savu viedokli par četriem tematiem: 1) skolas un sabiedrības partnerība konkurētspējīgas izglītības nodrošināšanai; 2) pedagogu konkurētspēja un darba kvalitāte, diskutējot par iespējām pedagogu atalgojuma sistēmu saistīt ar pedagogu darba kvalitātes rādītājiem; 3) pedagogam nepieciešamās 21.gadsimta prasmes un tālākizglītības sistēma to nodrošināšanai, tostarp projekta rezultātu kontekstā; 4) Latvijā dzīvotspējīgs skolu autonomijas modelis - cik liela autonomija skolām nepieciešama un kā to īstenot, kādai jābūt skolas vadībai un kā vērtēt skolas darba kvalitāti.

Diskusijās izteiktie viedokļi tiks apkopoti un izvērtētas iespējas tos ieviest gan saistībā ar konkrētiem kādas jomas aspektiem, gan plašākā izglītības politikas veidošanas procesā, piemēram, pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas sistēmas ieviešanā. 


Написать комментарий