Atbilde uz pilsētnieku jautājumu: Bērnu lētticību aizliegts izmantot reklāmas nolūkos

foto gorod.lv
foto gorod.lv

Novembra beigās viena no mūsu lasītājam un skolēna māte Daugavpils 3.vidusskolas foajē pamanīja košu plakātu ar sulas reklāmu. Plakātā attēlotais dzeltenais cilvēciņš aicināja iegādāties kādas firmas sulu un piedalīties balvu izlozē internetā.

Iespējams, nekas nebūtu noticis, ja bērns reklāmas iespaidā nesāktu aktīvi pieprasīt nopirkts minēto sulu un piedalīties interneta loterijā.
Vidusskolas direktore Alla Grjaznova minēto plakātu nosauca par informācijas plakātu, arī Vispārējās un izglītības pārvaldes speciāliste Maija Lazdāne uzskatīja, ka reklāma neesot pretlikumīga.

Portāls Gorod.lv griezās Izglītības un zinātnes ministrijā ar jautājumu, vai skolās tiek atļauts rīkot šāda veida reklāmas kampaņas, kuras ietekmē bērna psihi.

Izglītības un zinātnes ministrijas Politikas iniciatīvu un attīstības departaments sniedza atbildi, ka visi informācijas materiāli, kas tiek ievietoti skolas telpās, atrodas vispārizglītojošās mācību iestādes direktora kontroles jomā, jo direktora pienākums ir ievērot visus atbilstošus likumus un noteikumus.
Likums „Par izlozēm un azartspēlēm” aizliedz reklāmu ārpus tai paredzētājām vietām, kas nozīmē, ka šāda veida izložu reklāma skolās nav pieļaujama.
Savukārt vienā no Reklāmas likuma daļām tiek atrunāts, ka, ņemot vērā bērnu uztveri un psihi, uz bērniem vērsta reklāma var apdraudēt viņu tiesības un intereses. Kā arī šādiem nolūkiem tiek aizliegts izmantot bērnu lētticību un dzīves pieredzes trūkumu.

Pagaidām Izglītības kvalitātes valsts dienests nav saņēmis sūdzības par šāda veida situācijām izglītības iestādēs.

Uz firmai-sulu ražotājai nosūtīto pieprasījumu atbilde pagaidām nav saņemta.


Написать комментарий