Radošas darbnīcas pedagogiem mācību procesa uzlabošanai

Rēzeknes un Viļānu novadu pedagogiem, kuri projektā „Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos” pretendē uz kādas kvalitātes pakāpes ieguvi, piedalījās vienā no trīs radošajām metodiskajām darbnīcām.

To ietvaros viņiem bija iespēja vairāk uzzināt par skolēnu pašizpausmes uzlabošanas, labvēlīgas mācību vides radīšanas un pašvērtējuma celšanas metodēm. Projekta asistente Aija Dundure atzīst, ka dalība šajās aktivitātēs pedagogos veicināja radošumu, atvērtību, iniciatīvu un savas vērtības apzināšanos.

Radošajā metodiskajā darbnīcā „Pašizpausme un skolēnu uzdrošināšanās veicināšana kā izglītības kvalitātes nodrošināšanas stūrakmens”, ko vadīja Rīgas pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijas lektore Daiga Kalēja – Gasparoviča, tika akcentēta radošas pieejas nepieciešamība pedagoģiskajā procesā. Kā veicināt skolēnu uzdrīkstēšanos? Kā rosināt bērnus un jauniešus būt aktīviem līdzdalībniekiem vai iniciatoriem, nevis pasīviem malā stāvētājiem? Kā skolotājam, kura paša mācību pieredze ir atšķirīga no šodienas vajadzībām, mainīties un pedagoģiskajā procesā iedzīvināt radošuma dzirksti? Kā, strādājot radoši, nodrošināt izglītības kvalitāti? Kā nebaidīties kļūdīties? Lūk, jautājumi, uz kuriem radošajā darbnīcā, gan noklausoties īsu teorijas pārskatu, gan praktiski darbojoties, tika meklētas atbildes.

Mārtiņš Daugulis (Rīgas Stradiņa universitātes lektors) un Kaspars Breidaks (aktieris un fotogrāfs) no SIAGROWTH&INTELLIGENCE” radošajā darbnīcā „Skolotāja karjera: ceļš uz pašizglītošanos un izaugsmi” sniedza ierosmi, kā pedagogiem radīt labvēlīgu mācību vidi un nodrošinātu vieglu, nesamākslotu komunikāciju, izmantojot runas un aktiermākslas prasmi. Darbnīca bija interaktīva un katrs klātesošais tika iesaistīts radošā procesā. Pasākuma noslēgumā tika organizēta diskusija par pedagogu pašizglītošanās un izaugsmes aktualitātēm 21. gadsimta aspektā.

Rēzeknes Augstskolas docētāja Iluta Arbidāne vadīja radošo metodisko darbnīcu „Pašvērtējums darba kvalitātes kontekstā”. Radošās darbnīcas mērķis bija veicināt izpratni par veselīga, pozitīva pašvērtējuma lomu pedagoģiskajā procesā, jo tikai skolotājs, kurš ir apmierināts ar savu darbu un dzīvi kopumā, prot veikt adekvātu sevis pašnovērtēšanu un tiecas pēc pašpilnveides, spēj strādāt kvalitatīvi un ar pilnu atdevi veikt savus pienākumus. Skolotāji I. Arbidānes vadībā guva gan teorētiskas, gan praktiskas ierosmes, kā pilnveidot savu darba un privāto dzīvi, lai gūtu panākumus, atzinību un līdzcilvēku cieņu, tādējādi ceļot savu darba kvalitāti.


Написать комментарий