Laikraksts: neatbalsta ideju par obligātu alkometru automašīnā

Foto V.Cigankovs
Foto V.Cigankovs

Latvijā par ceļu satiksmes drošību atbildīgās amatpersonas un eksperti noraida ideju piespiedu kārtā likt katram autovadītājam vadāt līdzi vienreiz lietojamo alkometru, otrdien vēsta laikraksts "Diena".

Šāda kārtība no 1. jūlija stāsies spēkā Francijā, un tā būs jāievēro visiem autovadītājiem, arī viesiem no ārzemēm. Laikraksts norāda, ka tā franču amatpersonas cer cīnīties pret braukšanu dzērumā.

Tomēr Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) priekšnieks Andris Lukstiņš sarunā ar laikrakstu norādījis, ka lielu jēgu no tā neredz, jo uzticams alkometrs maksā ap 300 eiro (apmēram 210 lati), savukārt vienreiz lietojamā uzrādītais promiļu daudzums var būt arī maldinošs.

Arī Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš sarunā ar laikrakstu noraidīja šo ideju. Viņš skaidrojis, ka Francijas jaunais likums saprotams franču vīna dzeršanas tradīciju dēļ: "Mums ir divas dažādas filozofijas. Proti, Francijā izsenis vīnu dzer pie pusdienām, un viņu doma ir tāda – vienu divas glāzes jau var, bet alkometrs ir vajadzīgs, lai vadītājs var pats pārliecināties, vai nav pārkāpis to kritisko robežu. Savukārt mūsu pozīcija ir – nelieto vispār un brauc droši, bet, ja lietoji, izsauc taksi. Un nav svarīgi, cik daudz tur izdzēri un cik uzrādīs tavs privātais alkometrs." Viņš sarunā ar laikrakstu pajokojis, ka Latvijā prasība par obligātajiem alkometriem varētu kļūt aktuāla vienīgi, ja pēc pārsimt gadiem klimata pārmaiņu rezultātā no alus nācijas kļūsim par vīna dzērājiem.

"Drošas braukšanas skolas" apmācību direktors Andris Pļavenieks savukārt aizrādījis, ka vienreiz lietojamie alkometri diez vai būtu īpaši uzticami. "Protams, varbūt tīri informācijai tas var noderēt, bet principā sanāktu, ka mēs uzticamies kaut kādam štruntam. Var sanākt, ka tu tajā iepūt un tev rāda 0,3 promiles, bet policista alkometrā – pāri 0,5. Taisnība būtu policistam, jo viņa alkometrs ir precīzi kalibrēts," viņš skaidrojis laikrakstam.

Lukstiņš piebildis, ka vienreiz lietojamo alkometru zemās precizitātes dēļ katram šoferim likt tādus vadāt līdzi būtu vienkārši muļķīgi, turklāt daudzos jaunos auto ražotāji mūsdienās jau paši iebūvē tā sauktās alkoatslēgas, kas neļauj auto iedarbināt, ja vadītājs ir dzērumā.


Написать комментарий