Pirmajā ceturksnī Latvijā vērojams jaunu auto pieprasījuma pieaugums

foto auto-vam.ru
foto auto-vam.ru

Šāgada pirmajos trijos mēnešos Latvijā vērojams jaunu automašīnu pirmreizējo reģistrāciju skaita pieaugums par 11%, liecina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) apkopotie dati. Pirmajā ceturksnī pavisam reģistrētas 2 974 jaunas automašīnas – pasažieru un vieglais komerctransports līdz 3,5t –, kas ir par 305 vienībām vairāk nekā šajā periodā pērn.

Vieglo pasažieru automašīnu pieprasījums ir piedzīvojis 5% kāpumu, bet komerctransports – 63% kāpumu, kas ilustrē uzņēmējdarbības aktivitāšu dinamisku kāpumu valstī.

LPAA valdes priekšsēdētājs Viktors Kulbergs uzsver, ka "pēc divu iepriekšējo gadu attiecīgo periodu pieauguma tempiem, t.i., 89% tirgus pieauguma 2010.gadā un 17% pieauguma 2011.gadā, pašreizējais 11% pieaugums liekas pieticīgs, bet jāielāgo, ka Latvijas ekonomika pēc krīzes pārvarēšanas ir atkal sasniegusi līdzsvarotu attīstību, kas īpaši pamanāms, ja salīdzinām sevi ar citu ES valstu auto tirgus rādītājiem. ES valstīs kopumā jaunu vieglo automašīnu reģistrācija šāgada pirmajā ceturksnī bija ar 7,7% kritumu un komerctransportam – ar 9,2% kritumu pret pērnā gada pirmo ceturksni. Varam secināt, ka Latvijas tirgus uzrāda ļoti veselīgu attīstības tempu."

Izmantojot līzinga pakalpojumus, šāgada pirmajā ceturksnī iegādātas kopumā 936 automašīnas (vieglās un vieglais komerctransports) jeb 48% no pārdoto automašīnu kopskaita. Auto līzinga līderis ar 33% no visiem auto līzinga darījumiem bija "Nordea Finance Latvia", apsteidzot "SEB Līzings" (16,3%) un "DNB Līzings" (16%).

Piekto daļu jeb 20% no visām Latvijas tirgū realizētajām vieglajām pasažieru un vieglā komerctransporta korporatīvajām vajadzībām ir iegādājušās dažādas valsts iestādes un privātie uzņēmumi – Latvijas Valsts meži, Valsts probācijas dienests, Valsts policija, "Lattelecom", "Karsten-Sanitex Latvia" u.c. Juridiskās personas priekšroku devušas "Škoda" (52 automašīnas), "Volkswagen" (31) un "Renault" (30).

Arī šī gada sākumā turpinās aizvadītā gada tendence – populārākā privāto pircēju izvēlētā pasažieru automašīna ir bijusi mazais apvidus "Nissan Juke" (102 vienības), kuram seko "VW Golf" (94) un "VW Passsat" (85). Savukārt komerctransporta kategorijā – "Renault Master" (61), "Fiat Fiorino" (33) un "Mercedes-Benz Sprinter" (28). Arī no auto zīmoliem vislielāko kāpumu ir piedzīvojis tieši "Nissan" (+146%).

Kompaktās klases automašīnas šogad aizņem 17,9% lielu tirgus daļu, bet, salīdzinot ar pērnā gada pirmo ceturksni, šīs klases automašīnas tika pieprasītas daudz mazāk jeb kompaktā klase šogad ir piedzīvojusi kritumu 31% apmērā, jo pircēji ir "migrējuši" uz apvidus auto segmentiem. Mazās apvidus klases realizētie auto aizņem 13,8% no tirgus ar 56% pieaugumu pret aizvadītā gada attiecīgo periodu, vidējās apvidus klases automašīnas aizņem 11,3%. Tādejādi visas apvidus klases automašīnas kopā ņemot, ieskaitot arī lielo apvidus automašīnu tirgus daļu (5,4%), joprojām saglabā līderpozīcijas – 30% no visiem realizētajiem auto Latvijā.


Написать комментарий