Vides reklāmas asociācija: alkohola reklāmas aizliegums vidē nemazinās patēriņu

foto ehealthfrontier.com
foto ehealthfrontier.com

Vides reklāmas asociācija uzskata, ka Veselības ministrijas iecere aizliegt alkohola reklāmu vidē nemazinās alkohola patēriņu, bet novedīs pie reklāmdevēju budžeta naudas pārdale par labu drukātajiem plašsaziņas līdzekļiem, kas kropļos reklāmas tirgu un veicinās negodīgu konkurenci reklāmas jomā, teikts asociācijas paziņojumā presei.

Vides reklāmas asociācija uzskata, ka Veselības ministrijas (VM) priekšlikums aizliegt alkohola reklāmu vidē, taču, saglabājot iespēju to reklamēt drukātajos medijos, neatbilst labas pārvaldības principiem, nemazinās alkohola patēriņu sabiedrībā, taču kropļos legālo alkohola tirgu.

Likuma izmaiņas "ir neslēpti izdevīgas drukāto mediju īpašniekiem, savukārt pašvaldībām, kas regulāri saņem nodevas no ikviena reklamētā kvadrātmetra vidē, bet no alkohola reklāmām vidē – piecreiz lielākā apjomā - tie radīs zaudējumus", uzskata asociācija.

Vides reklāmas asociācija iebilst pret VM ieceri, kas paredz alkohola reklāmas aizliegums vides reklāmās. Asociācija arī pauž neizpratni par VM steigu šo normu virzīšanā un tajā iesaistīto nevalstisko organizāciju viedokļa neuzklausīšanu.

Asociācija norāda, ka vēl šā gada 14.februārī tā saņēma atbildes vēstuli no VM valsts sekretāra Rinalda Muciņa par to, ka Veselības ministrija šobrīd neveic grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā, un ka Veselības ministrijas 2012.gada darba plānā šāda uzdevuma nav.

Taču tikai pusotru mēnesi vēlāk, 26.martā, no VM saņemti priekšlikumi par projektu "Alkoholisko dzērienu patēriņa mazināšanas un alkoholisma ierobežošanas rīcības plāns 2012.-2014.gadam", kura gala versijā tiek virzīts alkoholisko dzērienu reklāmas aizliegums vides reklāmās. Tajā pat laikā uz drukātajiem plašsaziņas līdzekļiem Veselības ministrija šos ierobežojumus nav attiecinājusi, kaut gan sākotnējā redakcijā tādi bija paredzēti.

Vides reklāmas asociācijas biedri uzsver, ka nekādā gadījumā neatbalsta alkohola izplatības pieaugumu, taču vēlas, lai izmaiņas likumdošanā notiktu atbilstoši tiesiskiem principiem.

Arī Latvijas Reklāmas asociācija (LRA) neatbalsta VM plānotos ierobežojumus vides reklāmām. "Nav pierādījumu tam, ka vides reklāmas palielina alkohola patēriņu vai arī šo reklāmu aizliegums samazinātu alkohola patēriņu jauniešu vidū, ko vēlas panākt Veselības ministrija", uzsver LRA valdes locekle Ingrīda Krīgere-Lāce. "Turklāt vides reklāmās pārsvarā izvieto salīdzinoši dārgākā stiprā alkohola reklāmas, savukārt lielāko daļu Latvijā patērētā alkohola veido tieši lētie stiprinātie alkoholiskie dzērieni, kas bieži vispār netiek reklamēti," uzsver Krīgere – Lāce.

Jau ziņots, ka VM izstrādājusi plānu žūpības apkarošanai, paredzot ierobežot alkoholisko dzērienu reklāmu, plānots aizliegt arī izpārdošanās vai atlaižu laikos izcelt alkoholisko dzērienu cenu pēc tās pazemināšanas. Tāpat piedāvāts aizliegt alkoholisko dzērienu reklāmā iesaistīt sabiedrībā populārus cilvēkus, sportistus un jaunus cilvēkus līdz 30 gadu vecumam. Vēl plānā rosināts aizliegt alkoholisko dzērienu reklāmu televīzijā no plkst.8 līdz 22. Šos ierobežojumus piedāvāts ieviest līdz 2013.gada beigām.


Написать комментарий