Izbūvēt termināli Rīgā NKK iecerējusi vēl 2007.gadā, bet projekts līdz šim nav īstenots.

NKK otrdien paziņoja par darbības stratēģiju līdz 2020.gadam – kompānijas pamatbizness joprojām būs Krievijas konteineru termināļi Sanktpēterburgā un Ustjlugas, bet NKK plāno arī plašināt darbību ārzemēs, atjaunojot piecus gadus vecu "First Quantum" projektu Rīgā.

2007.gadā "First Quantum" nomāja no ostas 160 hektāru lielu zemes gabalu, kur līdz 2012.gadam plānoja uzcelt termināli, kas varētu pārkraut līdz 500 000 TEU gadā, taču ekonomiskā krīze šo ieceri apturēja.

Pašlaik NKK vēlas projektu reanimēt, uzsākot tranzīta kravu noliktavas būvniecību, kuru plānots pabeigt līdz šī gada beigām. Noliktava varētu apkalpot līdz 400 000 tonnu kravu gadā. Pēc tam NKK plāno izbūvēt konteineru termināli. Pirmo kārtu iecerēts pabeigt 2015.gadā, un termināļa kapacitāte būs 215 000 TEU gadā, bet pēc otrās kārtas pabeigšanas terminālis gadā varēs apkalpot jau 540 000 TEU.

Projekta izmaksas NKK neatklāj, norāda "Kommersant". Analītiķis Aleksejs Bezborodovs laikrakstam paudis, ka vidēji Eiropā termināļa izveidošana izmaksā aptuveni 400 dolārus (aptuveni 200 lati) par vienu TEU jaudas vienību, līdz ar to NKK terminālis varētu izmaksāt 200 – 215 miljonus ASV dolāru (aptuveni 100 – 110 miljoni latu).