Deputāte: „Pasažieru vilciens” ņirgājas par pasažieriem no Daugavpils

foto ligatne.lv
foto ligatne.lv

Paziņojums par „Pasažieru vilciens” vadītāja Nila Freivalda aiziešanu nav nejaušība, uzskata Saeimas deputāte no «Saskaņas centra» Marjana Ivanova-Jevsejeva. Pēdējā laikā ir būtiski pasliktinājusies valsts uzņēmuma sniegto pakalpojumu kvalitāte.

Piemēram, pavasara sezonā vilciena Daugavpils – Rīga pasažieriem nākas stāvēt uz kājām gandrīz 4 stundas. Brīvo vietu nav pat tamburā. Ir grūti pateikt, vai tā ir uzņēmuma vadības nolaidība, vai „Pasažieru vilcienam” 2012.gadā piešķirto valsts dotāciju samazinājuma sekas. «SC» ir pieprasījis Satiksmes ministrijai veikt izmeklēšanu, lai noskaidrotu šādu situāciju iemeslus.

- Pirms dažam dienām pie manis griezās daugavpiliešu grupa, kuri pastāvīgi izmanto „Pasažieru vilciena” pakalpojumus. – stāsta Ivanova-Jevsejeva: - Viņi nav apmierināti ar dzelzceļa pārvadātāja attieksmi – neskatoties uz to, ka pavasara un vasaras sezonās jūtami pieaug pasažieru skaits, uzņēmums ekonomē, padodot minimālu vagonu skaitu. Cilvēkiem nākas visa maršruta (Daugavpils – Rīga) garumā stāvēt kājās. Bet biļetes viņiem tiek piedāvātas pēc standarta cenas. Esmu pārliecināta, ka „Pasažieru vilciens” vadība zina par šo situāciju. Gada sākumā tika būtiski palielinātas biļešu cenas uz starppilsētu autobusu reisiem, notika pasažieru plūsmas pārdalīšana. Turklāt vasaras sezonā – atvaļinājumu laikā – salīdzinājumā ar ziemas mēnešiem vienmēr pieaug vilcinu pasažieru skaits.

- Oficiāli satiksmes ministrija ziņo, ka tiek darīts viss iespējamais, lai modernizētu vietējos pasažieru pārvadājumus, lai tas atbilstu tautsaimniecības vajadzībām, lai vilcieni būtu ērti un efektīvi – atgādina deputāte – taču patiesībā daugavpilieši izvēlas „Pasažieru vilciens” pakalpojumus, jo citu iespēju nav, šajā tirgū nav brīvās konkurences. Vilciena Daugavpils – Rīga biļetes cena ir no 4,95 līdz 5,45 Ls, autobusa - 6,25 Ls plus maksa par bagāžu (pāri latam). Saprotams, ka, ņemot vērā cenas un autoceļu stāvokli, cilvēki izvēlas dzelzceļu, izmantojot monopolista pakalpojumus.

Zināms, ka valsts dotāciju apjoms „Pasažieru vilcienam” šogad tika samazināts no 21 miljona latu līdz 18,9 miljoniem latu, pieauga infrastruktūras izdevumi. Taču vienlaicīgi Latvijas teritorijā tika slēgti 37 reisi. Acīmredzot uzņēmuma vadībai neizdevās optimizēt izdevumus. Rezultātā cieš pārvadājumu kvalitāte. Taču „Pasažieru vilciens” neuzskata par nepieciešamo paziņot saviem klientiem par ekonomijas pasākumiem un pasažieru vilcienu vagonu samazināšanu. Šāda attieksme nav pieņemama. «SC» jau ir nosūtījis sūdzību Satiksmes ministrijai. Mēs ceram ne tikai saņemt paskaidrojumus par «korķiem» vilcienos, bet arī uzzināt „Pasažieru vilciens” attīstības koncepciju, tai skaitā eirofondu izmantošanu, lai uzlabotu pārvadājumu kvalitāti posmā Daugavpils – Rīga.


Написать комментарий