Biļetes par 19 latiem 'airBaltic' radījušas 77 miljonu latu zaudējumus

foto airbaltic.com
foto airbaltic.com

Lēmums pārdod biļetes par 19 latiem aviokompānijai "airBaltic" pērn radījis 77 miljonu latu zaudējumus, intervijā "Latvijas Avīzei" sacījis uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

"Vistrakākais brīdis bija, kad kompānija nonāca krīzē, tās lēmums sevis aizsardzībai bija divas nedēļas pārdot aviobiļetes par 19 latiem... Tas, ko pasažieri iemācījās no šā gadījuma: Super, varu "Air Baltic" pēdējā brīdī nopirkt biļeti par 19 latiem. Šis gājiens radīja "airBaltic" 77 miljonu latu zaudējumus pērn. Arī es kaut rīt varu atvērt kases un kļūt par izpārdošanas varoni kā igauņu "Estonian Air", kas pieaudzējusi pasažieru skaitu par 76%," sacījis Gaus.

Viņš uzsver, ka "airBaltic" ir lēto biļešu aviokompānija, nevis zemo cenu.

"Pēdējais nozīmē samazinātu servisu, ko mēs neplānojam darīt. Mēs mainām biznesa modeli, taču šīs pārmaiņas īstenosies tikai pusotra gada laikā. Mēs pārdodam lētu biļeti nākotnē, nevis lētu biļeti nākamajai nedēļai. Lidmašīnas piepildījums augustā būs lielāks nekā tagad, jūnijā," laikrakstam sacījis aviokompānijas vadītājs.

"Lūk, jūnijā jālido 242 260 pasažieriem (pērn jūnijā 293 000), kas biļetes rezervējuši kopš janvāra. Visu vasaru lidos mazāk pasažieru nekā gadu iepriekš. Sākot no septembra, rezervēts jau vairāk nekā pērn. Es gribētu, lai Latvijā saprastu, ka šī aviokompānija ilgtermiņā pastāvēs tikai tad, ja tā piedāvās lētus ceļojumus, ko cilvēki var atļauties. Ja jūs pirksit lidojumus uz novembri, mēs ar cenu pārspēsim "Ryanair". Ja pirksit nedēļā pirms lidojuma - maksāsit vairāk. Jo nedrīkstam atkārtot pagājušo divu gadu kļūdas," sacījis Gauss.

Viņš arī norāda, ka pērn kompānija balstījās uz blefu, bet neviens to nezināja.

"Šobrīd ir stingrs pamats un pasažieru skaits palielinās. Turklāt stabilizācija notiek par spīti diviem faktoriem, ko nevaram ietekmēt. Pirmkārt, mūsu izmaksas pieaug, pateicoties augstākam dolāra kursam pret eiro. Tā kā 50% darījumu norēķināmies dolāros un ienākumi dolāros ir tikai 1,5%, mums nākas iepirkt dolārus par neizdevīgu kursu. Otrkārt, degvielas cenu pieaugums arī neplānoti palielināja izdevumus".

"Tāpēc ne jau pēc mazāka apkalpoto pasažieru skaita jāvērtē kompānija, bet pēc finansiālajiem rezultātiem, ko publiskosim vēlāk. Vienu varu pateikt: jā, mums vēl ir un būs zaudējumi (šogad plānoti 38 miljoni latu zaudējumi), taču šobrīd rezultāti ir labāki, nekā plānots. Par spīti minētajiem faktoriem," sacījis Gauss.


Написать комментарий