Gaisa telpā vienlaikus atrodas desmitiem lidmašīnu, tūkstošiem pasažieru, un viņu drošu pacelšanos, lidojumu un piezemēšanos nekas nedrīkst apdraudēt. Dispečers seko lidmašīnu gaitai, nodrošinot, ka tās viena otrai pārāk nepietuvojas. Sastrēgumstundās vienam dispečeram jāspēj uzraudzīt un vadīt līdz pat 14 gaisa kuģiem. Šo profesiju pasaulē apmaksā ļoti labi, arī Latvijā vidēji 1510 latu lielā izpeļņa mēnesī uz rokas šķiet solīda. Taču dispečeriem ir virkne, pēc viņu domām, taisnīgu prasību, par ko viņi cīnās jau gadiem un pamazām arī panāk dažādus uzlabojumus. Piemēram, jaunajā koplīgumā plānots iekļaut kompensācijas divu gadu algas apmērā, ja darbinieks zaudē darbspējas. Šīs pārmaiņas gan nenotiek tik ātri un ne tik lielā apmērā, kā gribētos, raksta "Neatkarīgā".

Latvijas gaisa satiksmes vadības dispečeru arodbiedrība marta sākumā satiksmes ministram Aivim Ronim un LGS kapitāla daļu turētāja pārstāvei Aivitai Ļubļinai-Goldmanei iesniedza prasību atcelt uzņēmuma valdi. Situācija esot kļuvusi nevaldāma, un "tā nopietni apdraud gan aeronavigācijas pakalpojumu nodrošināšanas kvalitāti un drošumu, gan LGS izaugsmi un konkurētspēju starptautiskajā tirgu". Piedraudēts arī ar dispečeru iespējamu streiku.

Arodbiedrības vēstulē minētas trīs lidojumu drošības apdraudējuma pazīmes: dispečeru-instruktoru nogurums un pārstrāde, dispečeru-studentu nekvalitatīva un nepareizi organizēta apmācība, kā arī taisnīguma kultūras neesamība uzņēmumā. Šīs norādes nozīmē - ja pēc nakts maiņas dispečeram vēl jāapmāca topošie dispečeri, nevar pilnvērtīgi atpūsties un nākamajā maiņā būt mundrs, vēsta "Neatkarīgā".

Uzņēmuma vadītājs Dāvids Tauriņš gan norādījis, ka no uzņēmuma darbības viedokļa nav nekādu apdraudējumu vai risku.

Tikmēr LGS vadības dispečeru arodbiedrības sūdzība Satiksmes ministrijai ir pavērsusies pret pašu arodbiedrību un konkrēti tās vadītāju Aušru Straumi. Viņa ir atstādināta no pienākumu pildīšanas, pat darbavietā nedrīkst ierasties. Rīgas Kurzemes rajona tiesa piektdien skata prasību par atjaunošanu darbā. Taču pat pie labvēlīga sprieduma viņas palikšana LGS ir maz ticama. Dienesta izmeklēšanas komisija ierosina pamatot A. Straumes atlaišanu ar darba devēja uzticības zaudēšanu darbinieka prettiesiskas rīcības dēļ.

Savukārt Latvijas aviācijas dispečeru arodbiedrība, no kuras pērn gana naidīgās noskaņās atdalījās Straumes grupa, pašlaik nostājas drīzāk vadības pusē. Arodorganizācijas valdes priekšsēdētājs Aivars Pūcītis kolēģei pārmet jaunības maksimālismu un ambīcijas. Prasība atcelt uzņēmuma valdi esot lēts plaģiāts, viņš teicis "Neatkarīgajai".