Žurnāls: CAF piekritis RVR izslēgšanai no vērienīgā vilcienu iepirkuma

publicitātes foto
publicitātes foto

AS "Pasažieru Vilciens" sarunās ar vērienīgā vilcienu iegādes konkursa uzvarētāju Spānijas kompāniju "CAF" esot panākta vienošanās par piesaistītā partnera, "Rīgas Vagonu rūpnīcas" (RVR) izslēgšanu no iepirkuma, ceturtdien ziņo žurnāls "Ir".

"Sarunās par jauno līgumu apspriesta iespēja, ka vilcienu iepirkumā kā apakšuzņēmējs iesaistītos kāds cits Latvijas uzņēmums, kas ir tehniski un finansiāli spējīgs to īstenot. [..] spāņi akceptējuši RVR izslēgšanu," vēsta žurnāls.

Žurnāls atgādina, ka 2009.gada nogalē - tajā pašā mēnesī, kad PV izsludināja dārgāko iepirkumu Latvijas vēsturē, nomainījās arī RVR īpašnieki - par vairākuma akcionāru kļuva Kipras ārzonas kompānija "Mysea Enterprises". Šī kompānija sev piederošās RVR akcijas ieķīlāja krievu izcelsmes baņķierim Vladimiram Antonovam pastarpināti piederošajā Latvijas Krājbankā, kurā rūpnīca arī saņēma apjomīgu kredītu.

"Mysea" pārstāvis šajā darījumā bija Latvijas uzņēmējs Sergejs Fiščenko, kurš daudzos darījumos saistīts ar Antonova interešu pārstāvniecību. RVR pašlaik atrodas soli no maksātnespējas, no kuras to glābtu vienīgi vilcienu iepirkums, ziņo "Ir",

Finanšu ministrija, izvērtējot PV un CAF noslēgto līgumu par jauno vilcienu iegādi, iepriekš secināja, ka PV, slēdzot jauno vilcienu piegādes līgumu ar CAF, nav ņēmis vērā valdības norādījumus. Arī Eiropas Komisija (EK) ir paudusi līdzīgu viedokli PV, ka plānotie līguma grozījumi satur tādas būtiskas izmaiņas, kas rada nepieciešamību jauna iepirkuma konkursa veikšanai, un EK varētu izskatīt iespēju atklātajai neatbilstībai piemērot finanšu korekciju 100% apmērā, kas ir 100 miljoni latu. Tādējādi šo summu vajadzētu segt no valsts budžeta.

Jaunā PV valde līdz 31.maijam izstrādāja priekšlikumus jauniem līguma grozījumiem, kas atbilda sākotnējam līgumprojektam, kuram akceptu deva Ministru kabinets. Veiktos grozījumus apstiprināja gan Satiksmes, gan Finanšu ministrija, bet CAF vēl nav sniedzis galīgo vērtējumu.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai būs 44 miljoni latu.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV tika pārveidots par valsts uzņēmumu.


Написать комментарий