Par krāpšanu aizturētie taksisti – 'Rīga Taxi' šoferi

foto vsvoedelo.ru
foto vsvoedelo.ru

Kriminālprocesi par iespējamu klientu apkrāpšanu sākti pret taksometru firmas "Rīga Taxi" autovadītājiem, apliecina "Rīga Taxi" valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs.

Aksjonovs pauž gandarījumu, ka policija beidzot ir pieķērusies negodīgo šoferu ķerstīšanai, jo paša spēkiem tas neesot iespējams.

"Pieļauju, ka ir ne mazums cilvēku, kuri uzskata, ka ja jau tās ir man piederošas automašīnas, tad es arī noteikti esmu šai krāpniecībā iesaistīts. Patiesībā, tieši es esmu tas, kurš šajā policijas aktivitātē ir visvairāk ieinteresēts, jo ceru, ka tagad gan manu mašīnu taksometru vadītāji, gan arī citu taksometru kompāniju šoferi būs tramīgāki un iepriekšējā šoferu visatļautība mazināsies," paziņojumā medijiem norāda Aksjonovs.

Viņš pauž cerību, ka policija sodīs arī tos, kas palīdzējuši konkrētajiem šoferiem veikt noziedzīgās darbības. "Tas ikdienas lietotājam nemaz nav tik vienkārši - uzlauzt skaitītāju, kas būtībā ir neliels dators. Un vēl grūtāk ir veikt izmaiņas impulsa ģenerēšana, kas ļauj vairākkartīgi paātrināt skaitītāja dabrību," skaidro Aksjonovs.

Pēc "Rīga Taxi" vadītāja teiktā, lai gan oficiāli taksometru vadītāji ir viņa firmas darbinieki, taču taksometru firmās Latvijā un pasaulē taksometru vadītāji ir firmas partneri, kuri no tās īrē aprīkotu taksometru, kā arī izmanto firmas sarupētās stāvvietas un dažkārt arī klientūru. "Arī es esmu ieinteresēts, lai ar manām mašīnām pasažierus vestu tikai glīti ģērbti, pieklājīga izskata, bet galvenais godīgi šoferi. Taču, tā diemžēl nav, un mans darbs ikdienā līdz šim ir vairāk bijis vērsts nevis kompānijas attīstību, bet gan cīnoties ar šoferiem un risinot klientu sūdzības," atzīst Aksjonovs.

Viņš norāda, ka daudzi taksometru vadītāji pakļaujas kārdinājumam, neizturot spriedzi - klientu vairāk nekļūst, bet ikdienas tēriņi - degviela un citi izdevumi - tikai pieaug. "Specifiska vide ir arī lidostas "Rīga" gadījumā, jo par to, ka šajā teritorijā atļauts strādāt "Rīga Taxi" taksometriem, līdzīgi kā parējām taksometru kompānijām, firmai ikmēnesi jāmaksā 8100 lati. Un šī summa tiek proporcionāli sadalīta uz katru taksometru, un šoferim tā savukārt ir jāatpelna," skaidro Aksjonovs.

Aksjonovs gan akcentē, ka ne visi taksometru šoferi ir negodīgi - aizturētas tikušas 20 mašīnas, bet tikai četrās no tām tika fiksēts pārkāpums.

Lai gan šī pārbaude bija skārusi tikai "Rīga Taxi" taksometrus, šī uzņēmuma vadītājs uzskata, ka līdzīgas problēmas ir arī citās firmās, tajā skaitā tajās, kuras darbojas lidostā. "Pieredzējušu taksometru vadītāju jau Rīgā vairāk nekļūst, un tos, kurus par līdzīgiem pārkāpumiem mēs esam izmetuši ārā, jau pēc mirkļa var redzēt pie citās taksometru kompānijās," uzsver Aksjonovs, piebilstot, ka savulaik rosināta taksometru vadītāju licenzēšana, lai negodīgiem šoferiem liegtu iespēju strādāt profesijā.

Trešdien Rīgas Kriminālpolicijas darbinieki vairākās vietās Rīgā veica pārbaudes, kā rezultātā saistībā ar klientu apkrāpšanu tika sākti kriminālprocesi pret kādas taksometru firmas autovadītājiem.
SIA "Baltic Taxi" direktors Ingus Kļaviņš trešdien savā tvitera kontā ierakstīja, ka "šodien Rīgas lidostā Ekonomikas policijas reidā konstatēta masveida pasažieru krāpšana kādas taksometru firmas izpildījumā".

Kļaviņš atzina, ka jau ilgāku laiku "Baltic Taxi" esot centušies pievērst uzmanību faktam, ka taksometru vadītāji lidostā krāpjas, un esot skumji, ka amatpersonas to nav sadzirdējušas. Arī lidosta "Rīga", kas piedalās licenču piešķiršanā, šim jautājumam neesot pievērsusi pietiekamu uzmanību, līdzīgi kā pašvaldības.

Kļaviņš stāstīja, ka ir redzējis čekus, kurus izsniedz negodīgie taksometru vadītāji braucienam no lidostas uz pilsētas centru, un neviens no tiem nav bijis par mazāku summu kā 20 lati. Turklāt nereti tiekot pieprasīti arī 35 lati. Ekonomikas policijā esot pieejama detalizētāka informācija.

Viņš skaidroja, ka tiek falsificēti skaitītāju rādītāji, tāpat arī tiekot viltoti čeki. Kļaviņš pieļāva, ka varbūt "Baltic Taxi" esot vienīgā kompānija, kas lidostā savus klientus apkalpo godīgi.


Написать комментарий