Aizņēmums papildus darbu veikšanai Atbrīvošanas alejā

foto rezekne.lv
foto rezekne.lv

Piektdien, 31. augustā Rēzeknes pilsētas domes ārkārtas sēdē tika pieņemts lēmums par aizdevuma ņemšanu Valsts kasē uz 25 gadiem ar 3 gadu atlikto maksājumu ES līdzfinansētā projekta „Atbrīvošanas alejas un satiksmes pārvadu rekonstrukcija, nodrošinot Rēzeknes kā Austrumlatvijas kultūras un izglītības centra pieejamību” 2. kārtas īstenošanai, informē Rēzeknes pašvaldība.

Piektdien, 31. augustā Rēzeknes pilsētas domes ārkārtas sēdē tika pieņemts lēmums par aizdevuma ņemšanu Valsts kasē uz 25 gadiem ar 3 gadu atlikto maksājumu Eiropas Savienības līdzfinansētā projekta „Atbrīvošanas alejas un satiksmes pārvadu rekonstrukcija, nodrošinot Rēzeknes kā Austrumlatvijas kultūras un izglītības centra pieejamību” 2. kārtas īstenošanai. Aizņēmuma atmaksa garantēta no Rēzeknes pilsētas pašvaldības budžeta līdzekļiem.

Kā paskaidroja Rēzeknes pilsētas domes Attīstības pārvaldes vecākais projektu vadītājs Georgijs Orlovs, plānots ņemt aizņēmumu 895 862 Ls apmērā, no kuriem 358 510 lati ir jau esošā projekta līdzfinansēšana (kā tas bija paredzēts, uzsākot projekta realizācijas darbus), bet vēl 537 352 lati nepieciešami projekta pabeigšanai līdz pilnīgai objekta nodošanai ekspluatācijā. 

Nepieciešamība paņemt papildus pusmiljonu latu radās sakarā ar to, ka jau esošajā Atbrīvošanas alejas rekonstrukcijas tehniskajā projektā tika ieviestas vairākas izmaiņas – veloceliņu izbūve, kas pēc būtības ir ietvju paplašināšana, un arī asfaltbetona segas izbūve Atbrīvošanas alejas „atzarojumu” sakārtošanai. Pamatprojektā tika paredzēta tikai pašas Atbrīvošanas alejas izbūve, bet „atzarojumos” bija plānota tikai asfalta virskārtas uzklāšana. Taču alejas rekonstrukcijas gaitā būvnieki un pasūtītāji ievēroja, ka tur ir slikta grunts, kura ir jānostiprina, jo pretējā gadījumā tā negatīvi ietekmēs visu kopējo darba kvalitāti. Tādējādi tika pieņemts lēmums nomainīt līdz pašiem pamatiem arī „atzarojumus”, rezultātā radās papildus darba apjoms, kuram tika izsludināta papildus iepirkuma procedūra, kā arī radās nepieciešamība uz papildus līdzekļiem. Šinīs papildpozīcijās bija nepieciešamas smiltis, šķembas un divas asfalta pamatkārtas, jo asfalta virskārta tika paredzēta jau projekta sākumā. 

Papildus izdevumi radās arī ierīkojot luksoforus. Projekta sākumā nebija paredzētas gājēju pogas, papildus konsoles, kā arī induktīvās cilpas, kas ļoti operatīvi, ērti un efektīvi regulē autotransporta plūsmu. Piemēram, vakaros, kad ir manāmi mazāka satiksmes intensitāte no blakus ielām, luksoforos visā Atbrīvošanas alejas garumā deg zaļā gaisma, bet tiklīdz parādās transports no šķērsielas, luksofors pārslēdzas, lai atbrīvotu ceļu šim transportam. Līdzīgs luksofors būs arī Latgales ielā pretī autoostai. Tas rādīs zaļo gaismu transportam Latgales ielā, bet kad no autoostas virzīsies autobuss, tad luksofors, iedarbinot induktīvo cilpu, pārslēgs gaismas un dos iespēju autobusam brīvi izbraukt uz Latgales ielu. Luksofors darbojas arī gājēju režīmā, un gājēji var nospiest pogu, lai droši šķērsotu ielu. Pašlaik tiek pieslēgtas un jau darbojas visas luksoforu sistēmas Atbrīvošanas alejā. 

Tāpat Latgales ielas rekonstruējamajā posmā bija nepieciešama arī lietus ūdens kanalizācijas izbūve, kura nebija paredzēta projekta sākumā, sakarā ar ko tika veikti tehniskā projekta grozījumi. Par šāda projekta papildinājuma svarīgumu droši vien varēja pārliecināties daudzi rēzeknieši, it īpaši šā gada lietainajās dienās. Visiem minētajiem papildus darbiem tika izsludināts iepirkums, un 27. jūnijā noslēgts līgums ar pilnsabiedrību Re&Re un „Latvijas ceļu būve” par šo darbu veikšanu. 

Bērnu un arī pieaugušo ērtībai un drošībai, ņemot vērā Radošo pakalpojumu centra darbības uzsākšanu un gaidāmo Austrumlatvijas koncertzāles atklāšanu, Atbrīvošanas alejas un Pils ielas krustojuma tuvumā tiks ierīkotas autobusu pieturas. Bērns varēs droši šķērsot Atbrīvošanas aleju, nospiežot luksofora pogu, un doties uz nodarbībām Radošo pakalpojumu centrā. Tagad Dārzu ielā ir ierīkota gājēju pāreja, bet drīz vien arī tā tiks aprīkota ar luksoforu. Autobusu pietura Latgales ielā autoostas pusē paliks savā vietā, bet pietura pretējā pusē tiks pārcelta tālāk no krustojuma. Pieturas Atbrīvošanas alejā virzienā no krustojuma uz izbraukšanu no pilsētas paliks turpat, bet lielais stāvlaukums pie kafejnīcas „Melnā pērle” tiks atdalīts ar ietvi un zaļo zonu. Protams, tiks sakārtota iebraukšana un izbraukšana no šīs teritorijas, bet par pašas teritorijas sakārtošanu ir atbildīgi minētās teritorijas īpašnieki. Latgales ielas krustojumā ar Atbrīvošanas aleju tiks uzbūvēta gājēju pāreja, kā arī Latgales ielas posmā no krustojuma līdz universālveikalam būs četras braucamās joslas – trīs virzieni uz krustojumu un viens no krustojuma. Ir arī uzbūvēta drošības saliņa pie universālveikala, bet pretī veikalam būs iežogota teritorija, kur tiks izvietoti soliņi un atkritumu urnas.

Tagad notiek bruģēšanas darbi un jau tuvākajā laikā plānots uzlikt asfalta virskārtu pilsētas centrālajā daļā. Atbrīvošanas alejas asfaltējamie posmi netiks slēgti, asfaltēšana notiks pa joslām, un būs izvietotas satiksmes shēmas. Tātad, jau drīz vien Atbrīvošanas alejas rekonstrukcijas darbi būs beigušies un rēzekniešus priecēs jauna, skaista un ērta pilsētas galvenā aleja.


Написать комментарий