Aptauja: Vairāk nekā trešdaļai iedzīvotāju bijušas problēmas ar preču garantiju

foto: lat.mixnews.lv
foto: lat.mixnews.lv

Vairāk nekā trešdaļa jeb 37% Latvijas iedzīvotāju pēdējā gada laikā ir saskārušies ar situācijām, kad pēc preču iegādes ir bijušas problēmas ar to apmaiņu, remontu vai garantijas atlīdzības saņemšanu, liecina "Swedbank P&C Insurance" veiktā aptauja.

Ceturtā daļa no aptaujātajiem iedzīvotājiem atzinusi, ka visbiežāk šādas situācijas radušās, iegādājoties apģērbu, apavu, sadzīves tehniku vai citas nepārtikas preces ar defektu.

Aptauja rāda, ka 8% iedzīvotāju, iegādājoties nepārtikas preces, nav saņēmuši pirkuma garantiju un saņēmuši atteikumu mainīt bojāto preci pret jaunu. Tāpat 7% respondentu saņēmuši atteikumu veikt garantijas remontu, bet vēl 4% aptaujāto - izmaksāt garantijas atlīdzību.
Biežāk nekā vidēji ar šāda veida problēmsituācijām saskārušies gados jaunāki aptaujas dalībnieki - 46% vecuma grupā no 15 līdz 19 gadiem un 41% vecumā no 20 līdz 29 gadiem, kā arī pilsētnieki - 41% rīdzinieku un 39% citās pilsētās mītošo.

Situācija, kad gadījies iegādāties bojātu preci, ir aktuāla gan iedzīvotājiem ar zemiem ikmēneša ienākumiem - 35%, gan arī tādu patērētāju vidū, kuru ienākumi ir vērtējami kā augsti - 34%.

"Swedbank P&C Insurance" aptauja veikta 2012.gada decembrī, aptaujājot 965 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15-74 gadiem Rīgā, citās Latvijas pilsētās un lauku rajonos.


Написать комментарий