Daugavpils neietilps lielajā organizācijā, kura vēlas panākt finansējuma palielināšanu ceļu sakārtošanai

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Ceļu būvniecības nozare Latvijā šobrīd nav apskaužamā situācijā, tiek plānots, ka 2014.gadā aptrūksies pieejamais ES finansējums un nāksies iztikt tikai ar valsts finansējumu, ziņo sabiedriskā organizācija „Latvijas Ceļu būvētājs”.

Organizācijas valdes loceklis Andris Bērziņš portālam Gorod.lv paziņoja, ka viņš nav akcentējis uzmanību, ka organizācijā neietilpst neviena būvfirma no Daugavpils, tāpēc grūti spriest, vai mūsu pilsētā pastāv tādas pašas problēmas, kā visā valstī.

Saskaņā ar sabiedriskās organizācijas mājas lapā pieejamo informāciju, šobrīd biedrība „Latvijas Ceļu būvētājs” apvieno 19 nozīmīgus Latvijas ceļu būves nozares uzņēmumus, kuru vidū nav neviena no Daugavpils. A.Bērziņš atzīmēja, ka, piemēram, būvfirma no Rēzeknes aktīvi piedalās organizācijas darbā, bet ar ko saistīts fakts, k Daugavpils šajā ziņā ir visai pasīvs, valdes priekšsēdētājs nezina.

„Mūsu organizācija ir pietiekoši spēcīga, mēs labi apzināmies savu lomu un darām visu, lai ietekmētu situāciju, citas ietekmīgākās ceļu būvētāju apvienības nav. Visi tiek aicināti mums pievienoties, bet nevienam tas netiek uzspiests. Izanalizēsim, kāpēc  mūsu locekļu vidū nav nevienas Daugavpils firmas”, - atzīmēja A.Bērziņš, piebilstot, ka, viņaprāt, nav tā, ka ar ceļu sakārtošanu saistītās problēmas uz Daugavpili neattiecas.

A.Bērziņš paziņoja, ka šobrīd sākas 2014.gada budžeta izstrāde, tāpēc ir laiks kaut ko mainīt. „Esam labi argumentējuši savu pozīciju un paskaidrojuši valdībai reālu situāciju. Cerēsim, ka rezultāts būs. Valdība nevar visu laiku ieņemt „strausa” pozīciju, jāsāk, beidzot, risināt problēmas”, - atzīmēja A. Bērziņš.

„Latvijas Ceļu būvētājs” ziņo, ka ceļu būvniecības nozare jau ilgus gadus atrodas degradācijas stāvoklī, un līdz šim laikam nav valsts prioritārā nozare, ceļu infrastruktūras attīstība atrodas trešajā pozīcijā. Pēc būvētāju domām, Kohēzijas līdzekļi tiek sadalīti netaisnīgi.
Saskaņā ar sabiedriskās organizācijas datiem, 2011.gadā valsts kapitālieguldījumos ieguldīja ceļu būvniecībā ap 5 miljoniem latu, savukārt ES finansējums bija 83 miljoni latu. 2012.gadā šie rādītāji bija 5 un 86 miljoni attiecīgi, 2013.gadā tiek plānots ieguldīt 12 un 88 miljonus attiecīgi. Tiek pieņemts, ka 2014.gadā ES finansējums aptrūksies un, iztiekot tikai ar valsts finansējumu, nozare piedzīvos krahu.

Satiksmes ministrija apgalvo, ka ceļu uzturēšanai domātie līdzekļi tiks palielināti, un 2020.gadā sasniegs 80% no ceļu lietotāju maksājumiem. Tomēr sabiedriskā organizācija nepiekrīt šādiem tempiem un vēlas panākt, lai 2-3 gadu laikā ceļu būvniecībai tiktu piešķirta visa ceļu lietotāju iemaksāta nauda.


Написать комментарий