Ronis par NA kritiku Matīsam: arī «politiskajā karā" uz neapbruņotiem nešauj

foto: gazeta.lv
foto: gazeta.lv

Pagaidām vēl amatā esošais satiksmes ministrs Aivis Ronis ir sašutis un neizpratnē par Nacionālās apvienības (NA) izteikumiem un noraidošo attieksmi pret viņa potenciālo pēcteci - ministrijas valsts sekretāru Anriju Matīsu, kurš tiek virzīts ministra amatam.

"Arī politiskajā "karā" uz "neapbruņotām" civilpersonām nav pieņemts "šaut", it īpaši, ja viņi ir brīdinājuši, ka nekādās karadarbībās neplāno piedalīties. Ir labi, ka jau vairāki NA biedri ir Anrijam atvainojušies. Ceru, ka tas ir kāds nejauks pārpratums, kurš ar premjera palīdzību tiks pārvarēts," portālam "Delfi" sacīja Ronis.


Ronis ļoti augstu vērtē Matīsu un uzskata viņu par ļoti piemērotu kandidātu satiksmes ministra amatam, it īpaši šajā iekšpolitiskajā situācijā. Ministrs arī uzskata, ka šī pusotra gada laikā Satiksmes ministrija kā institūcija ir "atgriezusies" valsts pārvaldē.

Latvijā Satiksmes ministrija ir arī ģeopolitikas ministrija, kuras pārraudzībā esošie uzņēmumu apkalpo tik nozīmīgo Rietumu –Austrumu tirdzniecības ceļu. Cīņa par šo tirdzniecības ceļu ir gadu simtiem sena, un būtu liela kļūda mums pašiem šeit Latvijā, no esošā pamiera atgriezties pie degradējošās savstarpējās apkarošanas, uzsver Ronis.

Jau ziņots, ka premjers cer, ka nacionālā apvienība "Visu Latvijai!"- "Tēvzemei un Brīvībai"/LNNK, neatbalstot satiksmes ministra amata kandidātu Anriju Matīsu, nemēģina atvērt "politisko tirgu".

Premjerministrs pauž nožēlu par šādu koalīcijas partneru rīcību, sacīja Dombrovska preses sekretārs Mārtiņš Panke.

Par Matīsa kandidatūru satiksmes ministra amatam vienojušies "Vienotības" pārstāvji un pie frakcijām nepiederošie deputāti, kuri, veidojot koalīciju, uzņēmušies politisko atbildību par šo ministriju. Savukārt Nacionālā apvienība neatbalsta koalīcijas partneru virzītā Anrija Matīsa kandidatūru satiksmes ministra amatam.

NA Saeimas frakcijas pārstāvis Gaidis Bērziņš žurnālistiem sacīja, ka frakcija neatbalsta Matīsa kandidatūru, jo viņam nav kādas politiskās partijas stabilas aizstāvības.

NA uzskata, ka pašreizējā koalīcijas līgumā paredzētā kārtība, ka par satiksmes ministru atbild "Vienotība" un neatkarīgie deputāti, nav apmierinoša, jo arī pašam ministram būtu jābūt konkrētas partijas pārstāvim, līdz ar to viņam arī būtu politiskā atbildība pār nozari.

NA un Matīsam arī atšķiroties ģeopolitiskais redzējums par starptautiskiem satiksmes infrastruktūras projektiem no Latvijas, proti, vai virzība būtu Eiropas vai Austrumu virzienā.


Написать комментарий