Eiropā pasažieriem būs plašākas iespējas atgriezt naudu par biļeti

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

No 1.marta autobusu pasažieri Eiropas Savienībā (ES) reisu atcelšanas vai kavēšanās gadījumā var rēķināties ar līdzīgām tiesībām, kādas jau bauda gaisa, dzelzceļa un ūdensceļu transporta pasažieri, ziņo "Nozare.lv".

Jaunās tiesības ietver aizliegumu diskriminēt pēc tautības, nosakot atšķirīgus tarifus vai citus atšķirīgus līguma nosacījumus, diskriminēt personas ar invaliditāti un personas ar ierobežotām pārvietošanās spējām.

Tāpat jānodrošina atbilstīgas un viegli pieejamas informācijas sniegšana visiem pasažieriem pirms brauciena un tā laikā, kā arī vispārīgas informācijas par pasažieru tiesībām sniegšana autoostās un internetā, kā arī jāatlīdzina biļetes pilna cena vai jāpiedāvā maršruta maiņa, ja rezervēto vietu skaits pārsniedz pieejamo vietu skaitu, brauciens tiek atcelts vai sākas vairāk nekā divas stundas vēlāk par paredzēto atiešanas laiku, kā arī citas garantijas.

Līdz brīdim, kad Eiropas Komisija pirms pieciem gadiem nolēma iesniegt priekšlikumu par autobusu pasažieru tiesībām, šajā jomā nebija ne starptautiska nolīguma, kas būtu piemērojams lielākajā daļā dalībvalstu, ne ES tiesību aktu, kas noteiktu vispārējas tiesības attiecībā uz šo transporta veidu.

Autobusu pasažieru tiesību regulas pieņemšana 2011.gadā noslēdza ES līmeņa tiesiskā regulējuma izveidi visu transporta veidu lietotājiem. Pašlaik ES ir pirmā integrētā pasažieru tiesību teritorija pasaulē - pasažieri, kas ceļo ES teritorijā, tiek aizsargāti neatkarīgi no tā, vai viņi izmanto gaisa, dzelzceļa, ūdensceļu vai autobusu transportu.

2013.gada rudenī Eiropas Komisija organizēs pirmo sanāksmi, kurā tiksies ar valstu iestādēm, lai koordinētu to tiesību aktu efektīvu piemērošanu, kuri reglamentē autobusu pasažieru tiesības.

Atgādinām, ka februāra sākumā Saeima trešajā, galīgajā, lasījumā pieņēma grozījumus Autopārvadājumu likumā, kas Latvijā nodrošinās visā Eiropas Savienībā (ES) garantēto vienoto autobusu pasažieru minimālo tiesību apjomu, kā arī līdzvērtīgu aizsardzības un palīdzības līmeni.

Regulas izpildes funkcijas tiks deleģētas VSIA "Autotransporta direkcija" (ATD). ATD būs arī iestāde, kur pārskatīšanai pasažieri varēs iesniegt sūdzību, kura nav atrisināta starp pasažieri un pārvadātāju.


Написать комментарий