Zinātnieki nevar atklāt mūžīgā uguns Ņujorkā enerģijas avota noslēpumu 1

foto: travelnews.lv

Zinātnieki izskaidroja, ka mūžīgā uguns apgādei, kurš atrodas Chestnut Ridge parka teritorijā Ņujorkā, nepietiek esošās temperatūras gāzes izstrādei, kura arī apgādā dabisko mūžīgo uguni.

Tas nozīmē, ka mūžīgais uguns deg pateicoties citiem mehānismiem, ziņo portāls newsru.com.

Mūžīgais uguns atrodas zem ūdenskrituma, leģenda vēsta, ka to ir iededzinājuši vietējie iedzīvotāji vairākus tūkstošus gadus atpakaļ. Dabisko mūžīgo uguņu pasaulē ir ļoti maz, zinātnieki uzskatīja, ka tie neapdzist pateicoties gāzes plūsmai. Pētījuma autors Arndts Šimelmans nāca pie secinājuma, ka mūžīgā uguns temperatūra nepārsniedz tējas temperatūru krūzē un mūžīgais uguns deg pateicoties citu mehānismu iedarbībai.

Zinātnieks paziņoja, ka cits gāzes enerģijas ceļš, ir iespējams, ja tāda veida mehānisms strādā arī citās vietās. Ja zinātnieka hipotēze apstiprināsies, tad pasaulē izrādās ir daudz vairāk degakmeņa gāžu atradņu nekā bija uzskatīts agrāk. Ņujorkā mūžīgais uguns deg pateicoties tam, ka caur atveri klintī plūst gāze. Interesants fakts, šeit gāzes noplūdei ir vislielākā etāna un metāna koncentrācija pasaulē.

Parasti gāzes temperatūra svārstās pie ūdens viršanas temperatūras, tāda temperatūra var sadalīt oglekļa molekulu degakmenī, reakcijas rezultātā rodas dabas gāze. Šādu atklājumu zinātnieki izdarīja metāna līmeņa izpētes laikā. Zinātnieki izpētīja arī degošo dobi Cook Forest State Park parkā, tā nav tik unikāla kā mūžīgais uguns Ņujorkā. Pētījuma rezultātus zinātnieki publicēja Marine and Petroleum Geology žurnālā.

Vai tad "uguns" latviešu valodā nav sieviešu dzimtes vārds...?