Krievijā pēta iespējas banku karšu aizstāšanai ar pirkstu nospiedumiem

foto: delfi.lv
foto: delfi.lv

"VTB" grupā ietilpstošā "Leto Bank" Krievijā sākusi pilotprojektu, kura ietvaros bankas klienti savos kontos esošo naudu bankomātos varēs izņemt, iztiekot bez bankas izsniegtas norēķinu kartes – kā klienta identifikators kalpos konkrētā klienta pirksta nospiedums.

Šī gada aprīlī "Leto Bank" sākusi testēt tehnoloģiju, kas ļauj klientus atpazīt pēc to biometriskajiem datiem, proti, pirkstu nospiedumiem. Lai apzinātu to, vai ir vērts veikt būtiskas investīcijas jauno tehnoloģiju ieviešanā, banka vairākus mēnešus testēs šo tehnoloģiju.

Tikmēr "Leto Bank" konkurenti jau apšaubījuši to, vai šāds jaunievedums kļūs par plaši izplatītu klientu indentifikācijas metodi, ziņo portāls "banki.ru".

Lai izņemtu skaidru naudu "Leto Bank" bankomātos, klientiem vairs nav nepieciešams tajos ievietot savas norēķinu kartes. Tam pietiek ar pirksta nospiedumu.Ja pilotprojekts izrādīsies veiksmīgs, "Leto Bank" varētu klientu identifikācijas metožu klāstu papildināt arī ar citiem biometriskās identifikācijas paņēmieniem.

"Šī tehnoloģija tiek izmantota kredītu pieprasījumu pieņemšanā un apstrādē, tā balstās uz sistēmu, kuras ietvaros bankas procesos tiek savākti, saglabāti un izmantoti klientu pirkstu nospiedumi. Šāda tehnoloģija tiek izmantota ne tikai tādēļ, lai samazinātu bankas riskus, bet, pirmkārt, lai nodrošinātu klientus ar mūsdienīgu un kvalitatīvu servisu," norādījis "Leto Bank" valdes priekšsēdētāja vietnieks Georgijs Gorškovs.

"Leto Bank" konkurenti gan portālam pauduši viedokli, ka šādu tehnoloģiju ieviešanas lietderība ir apšaubāma gan no izmaksu, gan no uzticamības viedokļa. "Pirms vairākiem gadiem "Citi" vienā no Āzijas valstīm mēģināja ieviest klientu identifikāciju pēc acs varavīksnenes. Tomēr tā nekļuva par plaši izplatītu metodi, galvenokārt tāpēc, ka klienti to neuzņēma atsaucīgi," portālam "banki.ru" teicis "Citibank" Krievijas nodaļas direktoru padomes loceklis Mihails Berners.

Savukārt "UniCredit Bank" maksājumu karšu un attālinātās apkalpošanas departamenta direktors Aleksandrs Višņakovs ir pārliecināts, ka maksājumu kartes, kuras aprīkotas ar čipu un PIN kodu ir pietiekami labi aizsargātas pret iespējamiem krāpniekiem.


Написать комментарий