„Esi uzņēmējs 2013” uzvarētāja: Interaktīvās uzlīmes ir mans pirmais projekts, ceru, ka tas būs veiksmīgs

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Portāls Gorod.lv ziņojis par Daugavpils novadā rīkotā biznesa ideju konkursa „Esi uzņēmējs 2013” rezultātiem.

Portāla korespondente aprunājās ar vienu no konkursa uzvarētājām – Jevgēniju Žigisovu, kura ir izstrādājusi interaktīvo uzlīmju ar attīstošām spēlēm izveides ideju. 

- Pastāsti, lūdzu, nedaudz par sevi.

- Studēju Daugavpils universitātē „Ekonomikas” programmas otrajā kursā. Esmu dzimusi Daugavpilī, un neplānoju pārcelties. Šeit ir iespējas realizēt sevi, savas idejas un pelnīt ar to naudu. It īpaši mūsdienās, kad nav svarīgi, kurā pasaules daļā cilvēks atrodas.
Esmu 21 gadu jauna, manuprāt, tas ir vecums, kad jau jāzina, ko vēlies sasniegt un jāsāk rīkoties. Esmu izvēlējusies mārketinga virzienu. Interaktīvās uzlīmes ir mans pirmais projekts, ceru, ka tas būs veiksmīgs. Es pie tā daudz strādāju, pētu attiecīgu literatūru un konsultējos ar pieredzējušiem uzņēmējiem. Bet brīvajā laikā man patīk ceļot ar mašīnu, adīt un zīmēt ilustrācijas bērniem.

- Kas tevi motivēja piedalīties biznesa ideju konkursā „Esi uzņēmējs 2013”? 

- Biznesa ideja radās jau sen – no 2012.gada rudens, kad piedalījos citā konkursā – „Esi uzņēmējs piecās dienās”. Tad sapratu, ka man nepieciešams stimuls, lai turpinātu izstrādāt ideju. Pateicoties konkursam „Esi uzņēmējs 2013” man bija noteikts termiņš, kurā bija jāpabeidz projekts.

- Saki, lūdzu, kā radās projekta ideja un kas ir tās pamatā?

- Patiesībā to ir grūti paskaidrot, spēle ir jāredz. Ideja radās pateicoties tam, ka manam draugam [Anatolijam Vjalih] ir krustmeita, kura ar savu mammu izdomāja spēli. Viņas līmēja pie sienas dažādas uzlīmes un spēlējās ar tām. Mēs uzlabojām šo domu un izdomājām, kā ar to pelnīt.

- Interesanti, kad varēs iegādāties šo spēli, vai vēl daudz jāstrādā pie idejas īstenošanas?

- Daugavpilī neesam atraduši firmu, kas varētu kvalitatīvi izprintēt uzlīmes, tādēļ meklējam labu firmu Rīgā. Līdz atradīsim drošu pakalpojuma piegādātāju – esam pārliecināti, ka mums tas izdosies – atvērsim interneta veikalu un popularizēsim savu produktu ar sociālo tīklu palīdzību. Īpašu uzmanību pievēršam mārketinga stratēģijai. Šajā ziņā ļoti svarīga bija tikšanās ar uzņēmējdarbības konsultantu no ASV Robiju Vitrano, kurš iedvesmoja mūs, pastāstīja, kā ar sociālo tīklu palīdzību var ieinteresēt cilvēkus, lai viņi iegādātos mūsu preci.

Tiek plānots, ka uzlīmes varēs iegādāties vasaras beigās. Tās varēs aplūkot mājas lapā www.lookandlikeshop.com, kura pagaidām nav pieejama.

- Saki, lūdzu, kam ir domāts šis produkts?

- Mūsu produkts domāts jaunām ģimenēm ar bērniem. Šie cilvēki aktīvi lieto internetu un ar tā palīdzību iegādājas sev nepieciešamo. Pamatā orientēsimies uz eksportu, jo ārzemnieki par šādu produktu ir gatavi maksāt vairāk, ārzemēs šādas uzlīmes ir daudz populārākas. Tādēļ orientēsimies uz Rietumeiropu, ASV un Kanādu. Lai piesaistītu potenciālos klientus, izmantosim Google AdWords, rakstīsim blogos un reklamēsim savu preci, vēlāk popularizēsim uzlīmes arī sociālajos tīklos, piemēram Facebook, Twitter, Pinterest, Vimeo. Lai piesaistītu vietējos iedzīvotājus, izmantosim Draugiem.lv.

- Pastāsti nedaudz par savu komandu.

- Pie projekta strādā vēl viens cilvēks – Anatolijs Vjalih [www.anatolyvyalikh.com]. Anatolijam ir liela pieredze dizaina un vizuālo komunikāciju jomā, viņam ir Lielbritānijā iegūtā augstākā izglītība, viņš galvenokārt strādā ar ārzemju klientiem. Viņam ir kontakti Latvijā un citās Eiropas valstīs, kuri var noderēt.

- Ja tas nav noslēpums, pastāsti, kādi līdzekļi nepieciešami jūsu uzņēmējdarbības uzsākšanai?

- Sākotnēji lieli līdzekļi nav nepieciešami – jāreģistrē uzņēmējdarbība, vēlāk jāizveido preces pirmā partija, jāizveido mājas lapa un jāuzsāk reklāmas kampaņa. Esam aprēķinājuši, ka sākumā mums pietiks ar 500 latiem. Konkursa rīkotāji to atzīmēja kā lielu plusu, jo neveiksmes gadījumā mums neradīsies lieli zaudējumi, bet mēs ticam, ka viss izdosies.


Написать комментарий