Pirmsskolas izglītības iestāde – vieta, kur bērns jūtas labi

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Pirmsskolas izglītības iestāde ir vieta, kurā bērns pavada lielu savas dienas daļu, tāpēc ir tik būtiski, lai bērnudārzā viņš justos komfortabli, lai tur viņa vispusīgai attīstībai būtu nodrošinātas daudzveidīgas iespējas.

Situāciju ar sniegto pakalpojumu kvalitātes izvērtēšanu Daugavpils pilsētas pirmsskolas izglītības iestādēs atklāj Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldes aptauja, kas tika veikta  š.g. aprīlī.   Aptaujā piedalījās 3428 vecāki (76%), kuru bērni apmeklē pirmsskolas izglītības iestādes. Tika aptvertas visas iestādes un visas bērnu vecuma grupas, anketas bija anonīmas un tika iesniegtas aizlīmētās aploksnēs; datus apstrādāja Daugavpils Universitātes Socioloģijas katedras speciālisti.  Lai gan subjektīvs, tomēr jautājums par to, vai bērnam patīk pirmsskolas izglītības iestādē,  ir ļoti svarīgs, un atbildes uz to liecina, ka absolūtais vairākums bērnu (98,1%) ar prieku apmeklē bērnudārzu.

Vērtējot vidi, 88,2% vecāku par pietiekami labu atzīst materiāli tehnisko bāzi iestādē, vēl augstākās domās vecāki ir par iestādes un teritorijas sakoptību – tās kvalitāti apliecina 98,7% respondentu. Pētījums atklāj, ka bērnu vecāki zina iestādes iekšējās kārtības noteikumus (98,8%), ir informēti par  bērnu mācību un audzināšanas metodēm (96,5%), par pasākumiem iestādē (98,5%), vecākus apmierina bērnudārza darba laiks (95,3%). Par lietderīgām un interesantām vecāku sapulces un piedāvātās konsultācijas atzīst 96% respondentu. Augstu tiek vērtētas iespējas vērsties pie administrācijas, tās sniegtais atbalsts un kompetentās atbildes uz jautājumiem (97,5% respondentu), visu iestādes personālu par laipnu un uzmanīgu atzīst 98,6% aptaujāto vecāku.

Svarīgi pētījumā bija noskaidrot vecāku domas par to, kā pirmsskolas izglītības iestādē rūpējas par bērnu drošību, ēdināšanu un iespējām vispusīgai personības attīstībai. 93,9% vecāku atzīst, ka iestādē rūpējas par bērna veselības nostiprināšanu, 97,5% respondentu uzskata, ka, atrodoties bērnudārzā, bērni ir pilnīgā drošībā, 96,5% vecāku apmierina ēdināšanas organizēšana iestādē.  Vecāki atzinīgi vērtē pirmsskolas izglītības iestādēs notiekošos pasākumus – 98,5% vecāku atzīst, ka tie ir labi organizēti un pārdomāti.  „Pedagogi rūpējas par bērnu attīstību” – tam piekrīt 98,9% aptaujāto vecāku. Gan valstī kopumā, gan Daugavpilī īpaša uzmanība tiek pievērsta latviešu valodas apguvei tajās pirmsskolas izglītības iestādēs, kurās īsteno Vispārējās mazākumtautību izglītības programmas. Vecāku vērtējums par latviešu valodas mācīšanas kvalitāti ir augsts – 93,8% respondentu tā apmierina.  Samērā augstu vecāki vērtē pirmsskolas izglītības iestādē pastāvošās iespējas apmeklēt papildu pulciņus – 78,7% piedāvājumu atzīst par pietiekamu (jāatzīmē, ka pulciņu darbībā bērni iesaistās tikai no 3 gadu vecuma, tāpēc vecāki, kuru bērni ir vecumā no 1,5 gadiem līdz 3 gadiem, šo piedāvājumu uzskata par nepietiekamu).

Attiecībā uz mācību līdzekļiem, vecāki vēlētos lielāku nodrošinājumu no valsts vai iestādes puses, toties 74,1% vecāku uzskata, ka individuālie mācību līdzekļi ir jāsagādā pašām ģimenēm. Apkopojot pētījuma rezultātus, jāsecina, ka Daugavpils pilsētas pirmsskolas izglītības iestādēs tiek veikts vecāku pozitīvi novērtēts darbs gan atbilstošas vides radīšanā un uzturēšanā, gan sniedzot daudzveidīgas un kvalitatīvas iespējas savu audzēkņu fiziskajai un garīgajai attīstībai. Vispārējās un profesionālās izglītības pārvalde pateicas visu pirmsskolas izglītības iestāžu vadībai, pedagogiem, darbiniekiem un audzēkņu vecākiem par iestādes vides veidošanā ieguldīto darbu un aktīvo iesaistīšanos aptaujā. V!ispārējās un profesionālās izglītības pārvalde un Daugavpils pilsētas pašvaldība apzinās, ka vēl ir daudz darāmā kvalitatīvākai pirmsskolas izglītības iestāžu sniegto pakalpojumu nodrošināšanai, līdz ar to tiek risināti jautājumi par materiāli tehniskās bāzes uzlabošanu pirmsskolas izglītības iestādēs, sākti renovācijas darbi 4., 10., 15. un 30.pirmsskolas izglītības iestādē. Šogad renovācijas darbi tiks uzsākti vēl četrās iestādēs: 1., 21., 23. un 27. Budžeta ietvaros notiek vides uzlabošana, veicot iestādēs kārtējos remontus, nomainot mēbeles un aprīkojumu. Mūsdienīgā un sakoptā pirmsskolas izglītības iestādē bērniem ir visas iespējas justies droši un komfortabli, attīstīt savas prasmes un talantus, veidoties par harmonisku personību.


Написать комментарий