Darba burtnīcas skolās pamazām nomaina modernāki mācību līdzekļi

foto: kasjauns.lv
foto: kasjauns.lv

21.gadsimts mūsdienīgam un inovatīvam mācību procesam izvirza jaunas prasības, tāpēc Izglītības un zinātnes ministrija ir definējusi mācību līdzekļu veidus mūsdienīgā skolā, ziņo Iglītības ministrijas portāls.

Tā ir mācību literatūra, metodiskie līdzekļi,  papildu literatūra, digitālie un elektroniskie mācību līdzekļi, uzskates līdzekļi, didaktiskās spēles, digitālie un elektroniskie izdevumi un resursi, izdales materiāli un daudzi citi. Darba burtnīcas vairs netiek akcentētas kā noteikti nepieciešamas un izmantojamas mācību procesā, un tās pakāpeniski nomaina modernāki mācību līdzekļi.

Mūsdienu skolotājs, tāpat kā daudzu Eiropas valstu skolās, savā darbā izmanto pēc iespējas dažādākus informācijas avotus un pielieto aizvien jaunas, inovatīvas un radošas mācību metodes.

IZM Valsts izglītības satura centrs apstiprina mācību līdzekļus, kurus ieteikts lietot konkrētos mācību priekšmetos. Mācību līdzekļi sastāv no mācību grāmatas skolēnam un metodiskā materiāla skolotājam. Daudzas izdevniecības piedāvā arī darba burtnīcas, taču tās nav obligāti nepieciešama mācību procesa sastāvdaļa. Tāpēc skolotāji aicināti izvērtēt, vai un kad darba burtnīcas patiešām nepieciešamas, un kuros gadījumos iespējams izvēlēties citas mācību formas.

Tajos priekšmetos, kuros darba burtnīcas veidotas komplektā ar mācību grāmatu (piemēram, svešvalodā un sociālās zinībās), šo komplektu var iegādāties gan par valsts budžeta, gan pašvaldību līdzekļiem. Ja pedagogi, skolas vadība, vecāki (skolas padome) koleģiāli izlemj, ka kādā mācību priekšmetā darba burtnīcas tiešām nepieciešamas, tās var iegādāties gan par valsts budžeta, gan pašvaldību līdzekļiem, gan, protams, vecāki var iegādāties paši. Tieši tāpēc IZM ar grozījumiem Izglītības likumā rosina stiprināt skolas padomes lomu, jo lēmums par darba burtnīcu iegādi ir diskutējams un akceptējams tieši skolas padomē, sadarbojoties skolas vadībai, pedagogiem un vecākiem.


Написать комментарий