Vilks: Diez vai vēlēšos tikpat smagi strādāt tālāk pie pašreizējās motivācijas sistēmas

foto: lat.mixnews.lv
foto: lat.mixnews.lv

Mans mērķis ir pieņemt 2014.gada budžetu un iestāties eirozonā, lai šie četri gadi nebūtu bijuši veltīgi.

Tālāku plānu man nav, taču diez vai vēlēšos tikpat smagi strādāt tālāk pie pašreizējās motivācijas sistēmas, intervijā laikrakstam "Telegraf" izteicies finanšu ministrs Andris Vilks.

Viņš jau agrāk intervijās ir izteicies, ka neesot tik bagāts, lai ilgi strādātu par ministru.

Viņaprāt, ļoti būtisks ir atalgojuma jautājums, - pašreizējā sistēma, kad likmes valsts sektorā strādājošajiem tiek piesaistītas ir premjera atalgojumam, ir absurda un nepareiza.

"Tāda sistēma vienkārši atbaida godīgus cilvēkus no darba valsts sektorā, ņemot vērā lielo darba apjomu un stresu. Premjera alga ir tāda, koeficients tāds, nekādu prēmiju," skaidro Vilks un piebilst, ka pēdējo gadu laikā no ministrijas ir aizgājis tik daudz cilvēku, cik pašlaik ministrijā strādā.

Uz repliku, ka Finanšu ministrijā nav bijis problēmu ar prēmiju izmaksu, Vilks atsaka, ka problēmas būtība neesot prēmijās, bet gan principiāli nepareizajā sistēmā, un to ir nepieciešams mainīt. Turklāt tas neprasītu papildu līdzekļus, tos vienkārši vajagot pareizi novirzīt.

Sarunā ar laikrakstu Vilks uzsver, ka steidzami ir jāpiesaista uzņēmēji Latvijas ceļu būvniecībai.

Uz jautājumu, vai uzņēmēju piesaistīšana ceļu būvē nozīmētu maksas ceļu ieviešanu Latvijā, Vilks sacīja, ka pagaidām Latvija tādus nevar atļauties, - tos vienkārši neviens neizmantos, cilvēki izmantos bezmaksas apbraucamos ceļus.

"Nabadzīgās valstīs ieviest maksas ceļus ir bezjēdzīgi, jo obligāta prasība, izveidojot maksas ceļu, ir paralēla bezmaksas trase," norādīja Vilks, piebilstot, ka tā ir utopija Latvijai.

Kā iespējamo risinājumu ceļu stāvokļa uzlabošanai viņš min valsts un privāto uzņēmēju partnerības projektus, lai minimizētu ietekmi uz valsts budžetu.


Написать комментарий