Kopumā 2013.gada jūnijā vilcienu izmantojuši 1,83 miljoni pasažieru. Salīdzinoši 2012.gada jūnijā ar vilcienu brauca 1,74 miljoni pasažieru.

Elektrovilcienos šā gada jūnijā braukuši 1 653 543 pasažieri, kas ir par 5,44% jeb 85 297 cilvēkiem vairāk, nekā gadu iepriekš, kad jūnija mēnesī elektrovilcienus izmantoja 1 568 246 cilvēki. Savukārt dīzeļvilcienos šā gada jūnijā braukuši 180 434 pasažieri, kas ir par 5,83% jeb 9946 cilvēkiem vairāk, nekā 2012.gadā.

Pasažieru skaita pieaugumu veicinājis siltais laiks, kas daudzus vilina doties atpūsties pie jūras. Kopš 26.maija, kad spēkā stājās vasaras vilcienu kustības saraksts, gandrīz katru dienu Jūrmalas un Saulkrastu virzienā tiek norīkoti papildus vilcieni, lai pēc iespējas vairāk atpūsties gribētāju varētu nokļūt pludmalēs. Tāpat ievērojams pasažieru skaita pieaugums novērots Līgo svētku laikā, kad populārākie bija tieši tālie maršruti – Daugavpils, Valga, Rēzekne.

AS "Pasažieru vilciens" (PV) valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis uzskata, ka pasažieru skata pieaugums siltajās dienās vēlreiz apliecina – vilciens arvien ir populārs pārvietošanās līdzeklis. Pašlaik gandrīz katru dienu PV nodrošina papildus vilcienus pludmales apmeklētājiem, tomēr ir lietas, ko nākotnē varētu uzlabot, lai pārvietošanos padarītu vēl ērtāku.

"Jūnija pārvadājumu rezultāti pierāda – Rīgā un Pierīgā ir pēc iespējas ātrāk jāievieš tā sauktais intervālu grafiks, kad vilcieni kursētu ik pēc noteikta, neliela laika intervāla. Pašlaik aktīvākajos dienas periodos vilcieni ir pārpildīti, lai gan mūsu darbinieki dara visu, lai populārākajos maršrutos kursētu pēc iespējas vairāk vilcienu. Intervālu grafiks nodrošinātu cilvēkiem iespēju pārvietoties ērti, neuztraukties, ka nākamais vilciens jāgaida ilgi, kā rezultātā pasažieru plūsma izlīdzinātos un braukšanas kļūtu ērtāka," saka Birkmanis.

Intervālu grafika ieviešana ir viens no mērķiem, kādēļ PV aktīvi strādā pie ritošā sastāva atjaunošanas gan elektrovilcieniem, gan dīzeļvilcieniem.