Avarējušā vilciena mašīnists: cilvēku nāves ir uz manas sirdsapziņas

foto: delfi.lv
foto: delfi.lv

Viens no trešdien vakarā avarējušā vilciena mašīnistiem, kurš ir iesprostots lokomotīves kabīnē, sazinoties pa rāciju atzinis, ka avārijā mirušie cilvēki būs uz viņa sirdsapziņas, taču nevarēja paskaidrot, kāpēc vietā, kur vilciena atļautais braukšanas ātrums ir 80 kilometri stundā, tas braucis uz pusi ātrāk, vēsta laikraksts "El Pais".

Mašīnists sacīja, ka vilciens līkumā, kurā notika traģēdija, braucis ar ātrumu 190 kilometri stundā. Spāņu laikraksts, atstāstot mašīnista teikto, vēsta, ka viņš minstinājies un vienu brīdi pieļāvis, ka vilciena ātruma varētu būt bijis pat 200 kilometri stundā, bet tad tomēr uzstājis, ka tie bijuši 190 kilometri stundā.

Sazinoties, izmantojot rāciju, mašīnists sacīja, ka viņam ir lauztas ribas un viņš nevar pakustēties. "Esam tikai cilvēki! Esam tikai cilvēki!" rācijā saucis vīrietis. "Es ceru, ka avārijā nav mirušo, jo tad viņi būs uz manas sirdsapziņas," sacījis mašīnists, kurš nav informēts par notikušā sekām.

Zonā, kurā vilciens avarēja, atļautais braukšanas ātruma pa sliežu ceļu ir 80 kilometri stundā, vēsta "El Pais". To, kāpēc vilciens traucies divreiz ātrāk, mašīnists nevarēja paskaidrot.

Pagaidām tiek uzskatīts, ka avārijas, kurā dzīvību zaudējuši desmitiem cilvēku, iemesls bija lielais ātrums. To, vai šāds ātrums bija cilvēku kļūda vai tehnisks misēklis, skaidros izmeklēšanā.

Pēdējā informācija no notikuma vietas liecina, ka avārijā gājuši bojā vismaz 77 cilvēki, vairāki desmiti ir ievainoti. Kopumā vilcienā brauca 218 pasažieri, no tiem daļa ir apkalpes locekļi. Pagaidām nav ziņu par to, kas noticis ar otru vilciena mašīnistu.

Spānijas laikraksts "El Pais" vēsta, ka vilciens traucies ar ātrumu 190 kilometri stundā. Laikraksts arī norāda, ka dzelzceļa sabiedrības "Renfe" vilcieni ir piemēroti braukšanai gan pa ātrvilciena sliedēm, gan pa parastajām. Konkrētais modelis bija dīzeļa un elektrovilciena hibrīds, principā, jauns un piemērots lieliem ātrumiem, taču konkrētajā posmā bija ātruma ierobežojumi. Vilciens braucis pa nesen atjaunotu maršrutu.

Tiek vēstīts, ka šī ir pati nopietnākā vilciena avārija Spānijā pēdējos 40 gados. Tā ir Spānijas smagākā dzelzceļa katastrofa kopš 1972.gada, toreiz Andalūzijā dzīvību zaudēja 77 cilvēki. Savukārt vilciena avārijā starp Madridi un Galisiju 1944.gadā gāja bojā simtiem pasažieru.

Avārija notika trešdienas, 24.jūlija, vakarā, kad Spānijas ziemeļrietumos no sliedēm noskrējis pasažieru vilciens. Katastrofa notikusi netālu no Santjago de Kompostellas. Vilciens bijis ceļā no Madrides uz Galīcijas provinces Ferolu.


Написать комментарий