Pedagogi: kvalitātes pakāpes ir absurdas

foto: apollo.lv
foto: apollo.lv

Liela daļa nozarē strādājošo pedagogu kvalifikācijas pakāpes uzskata par absurdām, jo to ieguve ir atkarīga no aprakstīta papīra ķīpām.

Arī samaksa par pakāpēm, pat visaugstākajām (4. un 5.), ir visai niecīga, bet Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) ierosinājusi no nākamā mācību gada tās aprēķināt nevis no algas apjoma kā līdz šim, bet visiem vienādi – no 280 latiem. Tas nozīmē, ka daudziem piemaksa samazināsies, nevis palielināsies.

Kad šīs pakāpes sākotnēji ieguva Eiropas Sociālā fonda projekta realizācijas laikā, tas pedagogiem deva iespēju saglabāt iepriekšējo atalgojumu, skaidro Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības vispārējās izglītības eksperte Modra Jansone, uzsverot, ka tagad tā ir pārvērtusies par papīru ražošanu, kam ir visai attāla saistība ar darba kvalitāti. Arī Jūrmalas domes Izglītības nodaļas vadītāja Aīda Paipare, kura nosauc to «principā par labu lietu», uzskata: vairāk jāpievērš uzmanība praktiskajai darbībai, metodiskajai dažādībai, nevis dokumentu mapēm.

Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas direktore Ilze Vilkārse domā, ka pašlaik pakāpju piešķiršanas sistēma ir krietni izstrādātāka nekā no sākuma. Pēc viņas domām, kopumā sadalīšana pa pakāpēm gan ir nosacīta – diez vai liela atšķirība ir starp tiem, kas pieteicās uz 4. pakāpi, un tiem, kas – uz trešo. Starp citu, Jelgavā no tiem, kas vēlējās saņemt ceturto pakāpi, tikai viens to neesot dabūjis. Latvijas Pedagogu domes (LPD) valdes loceklis Oskars Lūsis norāda, ka būtu jāpārskata pakāpju piešķiršana un izvērtēšana. Viņam radies iespaids, ka tās rada arī visai neveselīgu konkurenci, bijuši gadījumi, kad skolas administrācija atspēlējusies kādam no pedagogiem, kas bijis pārāk aktīvs. Tāpat skolas vadība nebūt neesot ieinteresēta, lai tās mācību iestādē būtu pēc iespējas vairāk darbinieku ar 4. un 5. pakāpi, jo piemaksas taču jāfinansē no skolas budžeta. Turklāt šie skolotāji nereti ir pat mazliet ārpus skolas rāmjiem, jo raksta grāmatas, vada metodiskās apvienības, gatavo eksāmenu materiālus. «Faktiski apbalvo skolotājus, kas skolas dzīvē nav tik ļoti iekšā, bet vairāk ir IZM palīgi,» teic LPD pārstāvis, piebilstot, ka šiem cilvēkiem vajadzētu maksāt no ministrijas, nevis skolu kabatas.


Написать комментарий