T.Miģele: Jauno uzņēmēju iesaistīšanās „Daugavpils prece” attīstībā ir joma, kuru var apgūt bezgalīgi

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Zīmola „Daugavpils prece” izveides ideja radās 2011.gada sākumā, savukārt pirmie rezultāti bija sasniegti jau Pilsētas svētkos, kuru laikā produkciju ar īpašu marķējumu reklamēja un pārdeva desmitiem vietējo ražotāju.

Par to, kā attīstījās zīmols un daudz ko citu portālam Gorod.lv pastāstīja Daugavpils pilsētas domes Attīstības departamenta Biznesa attīstības nodaļas komercdarbības speciāliste Tatjana Miģele.

Tatjana, pastāstiet, lūdzu, kā zīmols „Daugavpils prece” no idejas kļuva par īstenību, kāda ir Jūsu loma zīmola attīstībā?

Preces ar īpašu marķējumu „Daugavpils prece” pirmo reizi pilsētniekiem bija pieejamas 2011.gadā Pilsētas svētkos. Tolaik es strādāju Komunālās saimniecības nodaļā, bijusī priekšsēdētāja vietniece Līvija Jankovska uzaicināja mani strādāt pie zīmola attīstības, lai varētu reklamēt vietējos produktus ārpus pilsētas, Latgales un Latvijas, popularizēt Daugavpili.

Strādāju ar firmām, individuālajiem komersantiem, amatniekiem, kuri piedāvāja savu produkciju. Radoties „Daugavpils preces” idejai, uzreiz sākām sadarboties ar pilsētas uzņēmumiem — piena kombinātu, SIA „Žabo” un „Rital D”, kuras ražo gaļas produkciju, SIA „Bona Dea”, kura ražo “Dinaburgas akmentiņus”, AS „Latvijas maiznieks”, SIA „Moris”, Daugavpils amatniekiem. Pēc Pilsētas svētkiem turpinājām attīstīt zīmolu – gatavojāmies dalībai dažādos forumos un konferencēs, rīkojām konkursus, kuros piedalījās amatnieki.

Jāsaka, ka ražotāji nepārtraukti uzlabo savas produkcijas kvalitāti, attīstās, piedalās starptautiskajās izstādēs un saņem balvas, šī produkcija ir pieprasīta vietējo pircēju vidū. Daugavpils produkcija ir populāra un atpazīstama – tie ir SIA „Žabo” gaļas izstrādājumi, SIA „Rital D”, „Dubiki”, „Moris” maize un pīrāgs „Dinaburgas Pērle”, SIA „Bona Dea”, kura ražo “Dinaburgas akmentiņus”, mūsu keramiķu un amatnieku izgatavotie suvenīri.

Sakiet, lūdzu, vai parādās jauni uzņēmēji, kuri vēlas ražot produkciju ar šo īpašu marķējumu?

Jāatzīmē, ka notiek nepārtraukts attīstības process, tiek dibinātas jaunas firmas. Svarīgi, ka jaunieši dibina uzņēmumus, piemēram, SIA „Savonna”, kura piedāvā interesantu produkciju – ziepes ar pilsētas fotogrāfijām. Zīmola „Daugavpils prece” attīstībā iesaistās ne tikai pilsētas uzņēmēji, bet arī citu novadu pārstāvji, piemēram, firma „Ļutes” no Ilūkstes, kura nodarbojas ar tautas tērpu šūšanu. Špoģu Mūzikas un mākslas skolā darbojas meistars, kurš izgatavo oriģinālus kulonus. Kā piemēru var minēt arī keramiķi Valdi Grebežu, kurš vada ekskursijas pa Višķu novadu un izrāda savu darbnīcu. Viņš piedalās dažādās izstādēs un ES projektos.

Manuprāt, jauno uzņēmēju iesaistīšanās „Daugavpils prece” attīstībā ir joma, kuru var apgūt bezgalīgi. Izveidot jaunu preci ir daudz sarežģītāk, jo idejas īstenošanai jāsaņem vairāki saskaņojumi, jāiegulda līdzekļi. Tādēļ, manuprāt, tirgū parādās arvien jauna zīmola „Daugavpils prece” produkcija. Tomēr, tie, kuri vēlas paplašināt savas produkcijas klāstu, atrod iespēju to izdarīt, piemēram, firma „Dubiki”, kura arvien paplašina savu ražošanas bāzi un priecē pircējus ar jauniem desu veidiem.

Interesanti, kāda zīmola „Daugavpils prece” produkcija ir vispieprasītākā pircēju vidū?

Gandrīz visa produkcija ir atpazīstama un pieprasīta, jo mēs sadarbojamies ar kiosku tīklu „Narvessen” Daugavpilī, suvenīrus var iegādāties viesnīcā „Park Hotel Latgola”, Tūrisma informācijas centrā, lielākajos lielveikalos. Jāpiebilst, ka popularitāti ir iemantojusi ne tikai augstākminēto firmu produkcija, bet arī Daugavpilī rīkotie kultūras un sporta pasākumi.

Sakiet, vai pastāv jomas, kuras vēl jāattīsta?

Vēlamies paplašināt latviešu virtuves tīklu. Nesen tika atvērta neliela latgaliešu virtuves kafejnīca „Sāta-I”, pagaidām tai trūkst finansējuma, bet zināmi rezultāti ir sasniegti, ir pastāvīgi klienti. Iespējams, jāsāk sadarboties ar kafejnīcām, kuras atrodas centrālajā ielā, var uzstādīt tajās plauktus ar zīmola „Daugavpils prece” suvenīriem.

Jāatzīmē, ka Rīgā tiek rīkota starptautiskā pārtikas izstāde „Rigas Food”, kaut ko līdzīgu varētu organizēt arī mūsu pilsētā, pagaidām tā ir tikai ideja.

Vai jauna pilsētas vadība atbalsta šī zīmola attīstību?

Pašlaik pilsētas vadībā darbojas vairāki jaunie, enerģiski, uzņēmīgi cilvēki, tādēļ mūsu pilsēta noteikti turpinās attīstīties.

Ko Jūs vēlētos teikt uzņēmējiem, kuri pagaidām neražo savu produkciju ar zīmola „Daugavpils prece” marķējumu?

Gribētos, lai mūsu uzņēmēji lepotos ar savu pilsētu. „Daugavpils prece” nav tikai uzņēmēju nopelns, bet arī Domes nopelns, kura atbalsta viņus. Tādēļ aicinu griezties Attīstības departamentā ar savām idejām. Ceru, ka nākamgad piedāvāsim mūsu iedzīvotājiem un tūristiem vēl plašāku produkcijas klāstu.



Написать комментарий