Latvijas ostu pastmarku sēriju papildinās marka «Liepājas osta»

foto: delfi.lv
foto: delfi.lv

Piektdien, 23.augustā, Latvijas Pasts organizē pirmās dienas zīmogošanu un prezentāciju jaunākajai pastmarkai “Liepājas osta”, kas ir trešā pastmarka sērijā “Latvijas ostas”, portāls “Delfi” uzzināja uzņēmumā.

Latvijas Pasts pastmarku sērijā "Latvijas ostas" iepriekš izdevis divas pastmarkas - "Ventspils brīvosta" (2012) un "Rīgas brīvosta" (2011).

Pastmarkas "Liepājas osta" nominālvērtība ir 0,98 lati un 1,39 eiro, kas atbilst ierakstītas vēstules nosūtīšanai Latvijas teritorijā. Pastmarkas tirāža ir 30 000 eksemplāru.

Pastmarkas dizaina autors mākslinieks Ģirts Grīva jaunākajā pasta vērtszīmē attēlojis Liepājas tirdzniecības kanālu ar kuģu piestātni; fonā iekļauts arī loču tornis un Liepājas bāka, bet priekšplānā redzams ostas pilsētu raksturojošais simbols - enkurs. Savukārt pirmās dienas aploksnē atainota Liepājas ostas rūpnieciskā vide, tirdzniecības kanāls un Karostas tilts; aploksnes fonā - Liepājas Ziemeļu mols. Speciālajā pirmās dienas zīmogā grafiski attēlots Liepājas ostas logotips.

Jaunās pastmarkas pirmās dienas zīmogošana paredzēta Liepājas domē, Rožu ielā 6, no plkst.9 līdz 17. Savukārt pastmarkas prezentācijā, kas plānota plkst.13, piedalīsies Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks, Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš un Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Arnis Salnājs.

Trešās lielākās Latvijas ostas - Liepājas ostas - galvenā darbība orientēta uz eksporta un tranzīta pakalpojumu nodrošināšanu. Liepājas osta ir neaizsalstoša, tāpēc ostas 80 piestātnēs visu gadu norit intensīva beramkravu, lejamkravu un ģenerālkravu pārkraušana.

2012.gadā Liepājas ostā pārkrauts rekordaugsts kravu apgrozījums - gandrīz 7,5 miljoni tonnu kravu. Liepājas osta savu darbību kā tirdzniecības osta atsāka 1992.gadā, savukārt rakstos pirmo reizi osta Liepājas teritorijā pieminēta 1263.gadā, kad tā dēvēta par Līvas ostu un bijusi bīskapa īpašums.


Написать комментарий