Psihologs: Atgriešanās pie skolas formas daudzējādā ziņā ir pozitīva parādība

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Jau piecas Daugavpils skolas – Saskaņas, Centra, Krievu licejs, 10. vidusskola un Pilsudska v.n. Poļu valsts ģimnāzija, kā arī divas Daugavpils novada skolas – Naujenes un Lāču pamatskolas pakāpeniski atgriežas pie skolas formas valkāšanas tradīcijas.

Lai galīgi pārliecinātos par šīs tendences pareizību, portāla Gorod.lv korespondents vērsās pēc viedokļa pie psiholoģes Jeļenas Podmišaninas.

„Personīgi es atbalstu skolas formas ieviešanu. Pirmkārt, tā vieno, bērni ir kopīguma sajūta ar kolektīvu un skolu. Otrkārt, par spīti tam, ka pusaudži apgalvo, ka skolas forma samazina viņu individualitāti, man gribētos atzīmēt, ka skolā vispirms jāizdalās ar savām zināšanām un talantiem, nevis tikai uz ārējā izskata rēķina”, - sāka Jeļena Podmišanina.

Turklāt psiholoģe, tāpat kā daudzi skolotāji un vecāki, atzīmēja, ka skolas forma disciplinē skolēnus.

„Ja runā par skolēnu nākotni, tad pieaugušo dzīvē droši vien viņus gaida darbs, kurš bieži paredz noteiktu ģērbšanās stilu (dress kodu)”, - ar savām domām dalījās psiholoģe.

„Manuprāt, skolas forma var kļūt par apgrūtinājumu ģimenes budžetam, tas ir, vieniem ir dārgi iegādāties skolas formu, bet otriem, tieši otrādi – izdevīgāk. Tiesa pagaidām šis jautājums nav atrisināts visās skolās, pastāv zināmas grūtības un neskaidrības. Tomēr no psiholoģijas redzes viedokļa es saskatu daudz pozitīva skolas formas ieviešanā”, - rezumēja J. Podmišanina.


Написать комментарий