Līzinga tirgus «atdzīvojies» – visbiežāk pērk piecus gadus vecus auto

foto: segodnya.ua
foto: segodnya.ua

Šā gada deviņos mēnešos, salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn, privātpersonu auto līzinga tirgus audzis par 25%.

Vispieprasītākie ir piecus līdz septiņus gadus veci spēkrati.

Jauno auto segmentā uzvaras gājienu turpina tā sauktie parketa džipi jeb krosoveri. Katrs sestais līzinga darījums slēgts, lai iegādātos kādu no šīs klases automobiļiem, liecina Swedbank apkopotie dati.

«Iedzīvotāju paradumi automašīnu iegādē pēdējo gadu laikā nav būtiski mainījušies, taču ievērības cienīgs ir fakts, ka līzinga darījumu apjoms pieaug visos automašīnu segmentos. Tas rāda, ka iedzīvotāju noskaņojums turpina uzlaboties. Auto līzingā patlaban izvēli pamatā nosaka tādi racionālie kritēriji kā tehniskā komplektācija un cena. Vienlaikus ir novērojama jauna tendence – iedzīvotāji arvien vairāk izvēlas neklātienes risinājumus līzinga noformēšanai. Priekšroka tiek dota iespējai kārtot visus ar līzingu saistītos jautājumus internetbankā – no pieteikšanās līzingam un izmaiņu veikšanas līdz pat saistību dzēšanai,» portālam BNN norāda Swedbank Privātpersonu līzinga atbalsta nodaļas projektu vadītājs Kaspars Sausais.

Tomēr joprojām līzinga tirgū dominē lietotas automašīnas – aptuveni 75% no visiem līzinga darījumiem privātpersonām bijuši lietoto auto segmentā. Aptuveni 70% gadījumu auto pārdevējs ir privātpersona.

Arī izmaiņas starp iecienītākajiem auto šogad nav novērojamas. Šā gada pirmajos deviņos mēnešos iedzīvotāji visvairāk iegādājušies Volvo, Volkswagen un BMW markas automašīnas.

Turpretī jauno auto līzinga tirgus šī gada pirmajos deviņos mēnešos, salīdzinot ar šo periodu pērn, audzis par 15%. Populārākās šogad ir Nissan, Hyundai un Toyotaautomašīnas. Iedzīvotāju jaunu spēkratu izvēlē dominē krosoveri, jo īpaši Nissan Juke.


Написать комментарий