Krievijas un Ziemeļkorejas dzelzceļa līnija – Putina mēģinājums apiet Suecas kanālu

foto: RIA Novosti
foto: RIA Novosti

Septembrī atjaunotā dzelzceļa līnija starp Ziemeļkoreju un Krieviju ir daļa no prezidenta Vladimira Putina mēģinājuma padarīt Krieviju par galveno tranzīta ceļu starp Austrumāziju un Eiropu, raksta laikraksts "The Economic Times".

54 kilometrus garā dzelzceļa līnija starp Krievijas pilsētu Hasanu un Ziemeļkorejas pārbūvēto ostu Radžinā ir daļa no projekta apvienot abu Koreju dzelzceļa sistēmas un "pieslēgt" tās Transsibīrijas dzelzceļam, norāda laikraksts.

Tas Putinam dotu iespēju iegūt daļēju kontroli pār saikni ar 8000 kilometru tālāk esošo Eiropas dzelzceļu tīklu. Dzelzceļa pārvadājumi no Āzijas uz Eiropu būtu krietni ātrāki nekā jūras ceļš caur Suecas kanālu, kuru gadā šķērso 17 000 kuģu. Jūras maršrutu piedevām apdraud nestabilitāte Ēģiptē un Sīrijā, un pirātisms, skaidro laikraksts.

"Dzelzceļa maršruts kļūs pievilcīgs, ja Krievija papūlēsies garantēt drošu transportēšanu garajā posmā starp Āziju un Eiropu. Pircēji nevēlas, lai viņu "Porsche" tiktu nozagts pa ceļam," stāsta Hamburgas Starptautiskās ekonomikas institūta direktors Tomass Straubārs.


Написать комментарий